مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی:

ضعف بخش کشاورزی در رینگ صادراتی بورس کالا /تولید بذرهای جدید در دست اجراست

بنازاده گفت: متاسفانه در سالهای اخیر بخش کشاورزی در رینگ صادراتی بورس کالا ضعیف عمل کرده این بخش در سال جاری با کمک اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشور و همکاری سازمان بورس کالا است که جایگاه و فعالیت خود را بهبود ببخشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بنازاده مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی در نشست خبری گفت: معاملات آتی بورس کالا زمینه حضور کشاورزان و همچنین خود این اتحادیه را در این بخش پررنگ کرده و ما شاهد کاهش قیمت محصولات استراتژیک نظیر ذرت و نهاده‌های کشاورزی در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد:کشت و صنعت جیرفت در زمینی بالغ بر 5 هزار هکتار به تولید محصولات باغی و زراعی به خصوص ذرت پرداخته اما  این کشت و صنعت  بیشتر در زمینه تولید محصولات باغی نظیر مرکبات فعال بوده است ولی تولید کشت و صنعت مرکز شهید رجایی در زمینه زراعی بیشتر فعال بوده ولی تولید آن در سطح پایین است و محصولات باغی آن  به 20 هزار تن در سال جاری  رسیده است.
 
بنازاده با بیان اینکه بذرهای خوب تولید محصولات باغی و زراعی را در کشور افزایش می‌دهد افزود: در حال حاضر تولید بذر ماش و خود این محصول در اختیار این اتحادیه است و در آینده بنا داریم با کارشناسانی که با ما فعالیت دارند روی دانه روغنی کلزا، گندم و سویا کار کنیم و میزان تولید آن را در کشور افزایش دهیم.

مدیر این اتحادیه با بیان اینکه قرار است اولین محموله ارسال به روسیه رب گوجه فرنگی باشد افزود: این صادرات فقط محدود به این محصول نیست و قرار است با ارسال این محموله محصولاتی نظیر مربا و آب معدنی را در مراحل بعدی صادر کنیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر صادرات ما به کشور عراق صورت می‌گیرد که دو از کارخانه‌های صنایع غذایی ما به این کشور محصولات خود را صادر می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: کلیه فعالیتهای این اتحادیه تحت نظر شرکتهایی که چند نوع فعالیت دارد صورت می‌گیرد و خصوصا کشت و صنعت شهید رجایی و جیرفت بسیار در زمینه تولید محصولات صنایع غذایی فعال بوده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بخش ، کشاورزی ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار