هاآرتص:

آمريکا در نهايت موافقت خواهد کرد ايران 6 هزار سانتريفوژ فعال داشته باشد

روزنامه هاآرتص نوشت: بر اساس خبرهای منتشر شده اخیر، آمریکا در نهایت موافقت خواهد کرد به ایران اجازه دهد حدود 6 هزار سانتریفوژ فعال داشته باشد

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم "زوی بارل" نوشت: پیش نویس توافقنامه نهایی میان ایران و شش قدرت جهانی درمورد برنامه هسته‌ای ایران تقریبا آماده است. اختلاف های باقی مانده تقریبا مهم نیستند و بر اساس خبرهای منتشر شده اخیر آمریکا در نهایت موافقت خواهد کرد به ایران اجازه دهد حدود 6 هزار سانتریفوژ فعال داشته باشد. 

یک دیپلمات اروپایی مطلع از جزئیات مذاکرات روز دوشنبه به روزنامه هاآرتص گفت: در حال حاضر دلیل مهمی برای به تاخیر انداختن امضای توافقنامه وجود ندارد. هیچ کدام از طرفین نمی خواهند امضای توافقنامه به تاخیر بیفتد حتی اگر برخی از مسایل فنی کاملا نهایی نشوند. 

به اعتقاد نویسنده واشنگتن محتاط تر است. استراتژی مذاکره آمریکا تاکنون این گونه بوده است که توافق حاصل نخواهد شد مگر آن که درمورد همه مسایل اتفاق نظر وجود داشته باشد. رسانه های غربی هم به نقل از منابع دولتی آمریکا اعلام کرده اند که احتمال دستیابی به توافق نهایی بین 40 تا 60 درصد است. 

یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان نیز بهبود روابط ایران و آمریکا و همچنین ایران و عربستان سعودی را پیش بینی کرد. 

برای اوباما هم که به دنبال یافتن راه‌هایی به منظور مبارزه با داعش است، توافق با ایران احتمالا همکاری با این کشور را در زمینه مقابله با تهدید منطقه ای ممکن می‌سازد. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار