دانشگاه رتبه 582 جهان را دارد/ رشد قابل توجه مقالات در ISI

دکتر رزقی گفت:دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از نظر جایگاه بین المللی در رتبه 582 جهانی قرار دارد و از نظرمیزان رشد در ESI در میان دانشگاههای علوم پزشکی کشور رشد قابل ملاحظه ای داشته است

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر زرقی معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بر اساس اعلام پایگاه تحقیقاتی ISI در 40 سال گذشته توسط ایران 193 هزار مقاله در کلیه رشته ها به چاپ رسیده است که 61 هزار مورد از این مقالات مربوط به رشته های پزشکی می باشد.

وی با اشاره به این که سهم علوم پزشکی در تحقیقات بیشتر از 30 درصد مقالات کشور بوده درحالی که بودجه ای کمتر از 10 درصد به آن اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: پژوهشهای گسترده ای در سطح کشور توسط علوم پزشکی انجام شده است که این آمار بیانگر این است که پژوهشهای پزشکی از نظر کمی رشد قابل توجه ای داشته است اما ارتقای در سطح کیفی پژوهشها نیز امری ضروریست.

دکتر زرقی ارائه مقاله پژوهشی را شاخصی برشمرد که به تنهایی ارزش محسوب نمی شود و زمانی ارزش آن مشخص می شود که در زندگی آحاد مردم تاثیرگذار باشد .

وی همچنین اجرای طرح تحول نظام سلامت را بستر مناسبی برای پژوهشگران عنوان کرد که می توانند در این خصوص به تولید علم بپردازند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با اشاره به جایگاه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی براساس این رتبه بندی و پیشرفت چشمگیر و جهشی دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از نظر جایگاه بین المللی در رتبه 582 جهانی قرار دارد و از نظرمیزان رشد درESI در میان دانشگاههای علوم پزشکی کشور رشد قابل ملاحظه ای داشته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار