معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

نباید از نقش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در عرصه‌های کلان غافل بود

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با پتانسیل بالا زمینه‌ساز بسیاری از معضلات عرصه توانبخشی کشور است و کارهای ناکرده حوزه توانبخشی زیاد است این دانشگاه می تواند راهگشارهای بسیاری از مشکلات باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ ملک‌زاده در مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه پتانسیل علمی و عملی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در حوزه بازتوانی و توانبخشی و همچنین با اشاره به آمار بالای معلولیت‌های ذهنی، جسمی در کشور خواستار مشارکت فعالانه این دانشگاه در عرصه خدمات پیشگیرانه و توانبخشی شد. 

وی با اشاره به مشاهده مقاله ثبت شده در Nature از سوی محققان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کرد: اهداف و اقدامات این دانشگاه در هیچ دانشگاهی انجام نشده است و از حیت خدمات توانبخشی به ناتوانی‌های ذهنی و جسمی خواستار مشارکت فعالانه این دانشگاه هستیم. 

وی ضمن اشاره به خدمات ارزنده دکتر محمدتقی جغتایی موسس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کرد: این شخصیت علمی در زمانی که در وزارتخانه و در قسمت بورسیه‌ها ‌فعالیت می‌کرد، شاهد تحصیل کارشناسان در خارج از کشور و پرورش نخبگان و دانشمندانی بودیم که امروز از اداره کنندگان موفق جوامع دانشگاهی هستند که همه این موارد منشا خدمات دکتر جغتایی است. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور فعالیت های عرصه ژنتیک کشور در پیشگیری و شناسایی معلولیت‌ها را مرهون خدمات و پیگیری‌های دکتر محمد تقی جغتایی عنوان کرد و استقبال جغتایی از موضوعات عرصه توانبخشی و ادامه مسیر توسط سایر مسئولین را حائز اهمیت دانست. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بزودی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با چاپ مقالات و پایان‌نامه‌های درجه 1 در سطح ایران و دنیا خود را مطرح نماید و با توجه به پتانسیل و توانمندی‌های این دانشگاه شاهد قرارگیری دانشگاه به جایگاه اصلی باشیم. 

وی بار دیگر رفع پیشگیری و درمان و بازتوانی معلولیت‌های جسمی، حرکتی و .. را از الویت های این دانشگاه عنوان کرد و حمایت همه جانبه وزارت بهداشت در این عرصه را اعلام نمود. 

گفتنی است؛ در این مراسم به پاس خدمات ارزنده دکتر محمدتقی جغتایی لوح تقدیری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دکتر جغتایی اهدا گردید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.