مدیرعامل شرکت نفت ‌و‌ گاز پارس جنوبی:

سکوی فاز 12B ظرف چند روز آینده به تولید می‌رسد/ تولید 120 هزار بشکه میعانات گازی در فاز 12

شعبانپور از راه‌اندازی، سکوی B فاز ١٢ پارس جنوبی در ماه جاری خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سکو و سکوی C در ماه بعد به تدریج گاز تولیدی از سکوهای فاز ١٢ جایگزین بخشی از خوراک این فاز که هم‌اکنون از خط پنجم سراسری دریافت می‌شود، خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علی اکبر شعبانپور مدیرعامل شرکت نفت ‌و‌ گاز پارس جنوبی در حاشیه بازدید خبرنگاران از فازهای پارس جنوبی، در خصوص فاز 12 پارس جنوبی اظهار داشت: این ابرپالایشگاه در سه فاز به ظرفیت تصفیه 3 میلیارد فوت مکعب گاز ترش تعریف شده تا گاز ترش به شیرین تبدیل و به شبکه سراسری انتقال دهد.

وی تصریح کرد: این فاز در 4 ترین است که دو ردیف با انشعاب گرفتن از 8و7و6 ظرفیت 28 میلیون مترمکعب گاز را به شبکه سراسری منتقل می‌کند.

شعبانپور تاکید کرد: ضمن اینکه در سکوی 12B کار نشت یابی نیتروژن انجام شده و مراحل راه‌اندازی را طی می کند ظرف چند روز آینده به تولید خواهد رسید.
 
وی تصریح کرد: به زودی سکوی 12B و سکوی 12C را در برنامه کاری داریم 5 واحد شیرین سازی در دریا و یک واحد از طریق 8و7و6 در سال جاری راه‌اندازی می شود.
 
شعبانپور تصریح کرد: نه تنها فاز 12 پارس جنوبی با توان داخلی ساخته نشده بلکه فاز 18و17 نیز توسط متخصصان داخلی احداث شده اشت.
 
 مجری طرح فاز ١٢ پارس جنوبی با تاکید بر این که پس از تکمیل سکوی A که هم اینک با تولید روزانه ٢٧ میلیون متر مکعب گاز در سرویس است، سکوی B فاز ١٢ پارس جنوبی نیز در ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: با راه اندازی این سکو و سپس سکوی  C  در ماه بعد به تدریج گاز تولیدی از سکوهای فاز ١٢ جایگزین بخشی از خوراک این فاز که هم اکنون از خط پنجم سراسری دریافت می شود، خواهد شد.
 
لازم به ذکر است؛ با بهره برداری کامل از فاز ١٢ میدان مشترک پارس جنوبی و تولید از این فاز مرزی که ظرفیت تولید آن معادل سه فاز استاندارد است، روزانه ٨١ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی و همچنین ٧٥٠ تن گوگرد به تولید کشور افزوده می شود.
 
گفتنی است طرح توسعه میدان گازی فاز 12 پارس جنوبی با تولید روزانه گاز ترش (84میلیون مترمکعب)، 120 هزار بشکه میعانات گازی، 750 تن گوگرد با 4 سکو شامل سه سکوی سرچاهی (هریک دارای 12 حلقه چاه) و یک سکوی اقماری (9حلقه چاه) و 45 چاه بزرگترین پروژه در پارس جنوبی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار