معاون پرستاری وزارت بهداشت:

نهایی شدن 4 برنامه ویژه برای پرستاران / 32 برنامه ویژه ساماندهی در دستور کار قرار گرفت

میرزابیگی در حاشیه کنگره مدیران پرستاری کشور از تدوین و اتمام 4 برنامه کلیدی برای ساماندهی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر میرزابیگی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور در حاشیه برگزاری اولین کنگره مدیران پرستاری کشور از اتمام و آماده به اجرایی شدن 4 طرح و برنامه‌ی ویژه برای تمام پرستاران کشور خبر داد و در این خصوص تأکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات طرح جایگزینی یک رده به جای سه رده است که طی سال‌های گذشته به دلایل مختلف حذف شد و طبق آن برای حل مشکلات خدمت‌رسانی در رده بالینی از این طرح دوباره استفاده می‌شود زیرا در بخش بالینی نیاز جدی داریم که باید هرچه زودتر اقدام شود.
 
وی گفت: یکی دیگر از این برنامه‌ها ساماندهی لباس پرستاران است که سال‌ها مغفول مانده بود و در این زمینه باید کار و اقدام عمیقی شکل می‌گرفت و به همین منظور پس از اتمام جمع‌بندی‌ها هم‌اکنون در این زمینه کار به مرحله تولید الگوی اولیه رسیده است.
 
میرزابیگی همچنین ادامه داد: ساماندهی به بیماران از دیگر برنامه‌های مذکور است و در آن با روش بیمارمحوری پرستاران از لحظه‌ی تشکیل پرونده تا زمان تعیین تکلیف آن به شکل بالینی همراه بیمار هستند تا جریان پرونده‌ی وی به طور کامل و تا مرحله‌ی نهایی شکل گیرد. البته این طرح قبلاً نیز در کشور اجرا شده ولی در تمام مراکز درمانی یا به طور کامل اجرا نشده است یا در نیمه رها شده است که دیگر این چنین نمی‌شود.
 
اجرای طرح جامع پرستاری در سطح جامعه و ساماندهی آن در مراکز درمانی نیز چهارمین برنامه است و در حال حاضر برای ساماندهی جدی نسبت به وضعیت جامعه پرستاری در کشور به طور کلی 32 برنامه در دستور کار معاونت پرستاری کشور قرار گرفته است که به زودی اعلام می‌شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار