تبریز؛

سرشماری زمینه‌ساز افق روشن در بخش کشاورزی استان است

استاندار آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد با تحلیل نتایج سرشماری کشاورزی، افق روشنی پیش روی بخش کشاورزی استان گشوده شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، جبارزاده در جلسه اختتامیه ستاد سرشماری کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اتمام این سرشماری، خاطرنشان کرد: امروز شاهد به بار نشستن زحمات اعضای ستاد سرشماری در این حرکت بزرگ هستیم که با اجرای آن اطلاعات دقیق برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی استان فراهم شده است.

وی با بیان این که اطلاعات و آمار دقیق پایه تصمیمات درست و به‌هنگام است، افزود: با توجه به این که سرشماری کشاورزی از سال 82 انجام نشده بود اطلاعات قابل استنادی در بخش کشاورزی وجود نداشت و تصمیمات عمدتاً بر اساس حدس و گمان اتخاذ می‌شد. استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از کلیه اعضای ستاد سرشماری کشاورزی استان به ویژه دفتر آمار و اطلاعات استانداری، اظهار داشت: امیدواریم نتایج این سرشماری به زودی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد که مطمئناً می‌تواند افق روشن و راه درستی برای اخذ تصمیمات در بخش کشاورزی استان فراهم کند.

وی با اشاره به این که متولی آمار رسمی کشور مرکز آمار ایران است، گفت: امروزه مراجع مختلفی در تهیه آمار فعالیت دارند، اما در تمام موضوعات باید آمار مرکز آمار ایران به عنوان مرجع و محل مقایسه مورد استناد قرار گیرد.

دکترجبارزاده بابیان اینکه توسعه وعمران روستایی از اولویت های دولت تدبیر وامید است، افزود:متاسفانه درسال های گذشته آمار روستائیان کاهش یافته وباید با احیای بخش کشاورزی که لازمه عمران روستائی است به وضعیت مطلوب بازگردیم.

وی اظهار داشت: ظرفیت کشاورزی در آذربایجان شرقی بالاتر از سایر استان‌هاست و در نظر داریم در قالب تدوین برنامه‌های لازم و سند تدبیر توسعه قدم‌های خوبی در جهت توسعه بخش کشاورزی برداریم.

استاندار آذربایجان شرقی هم چنین از فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان به خاطر همکاری با ستاد سرشماری کشاورزی قدردانی کرد و گفت: انجام این حرکت بزرگ در یک مدت زمان کوتاه حاصل همت جمعی تمام مسئولان بود و عملکرد استان نیز در این سرشماری نسبت به استان‌های دیگر عملکرد بهتری بود.

دکتر بهبودی، معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با قدردانی از همکاری تمام اعضای ستاد سرشماری کشاورزی، از بارگذاری نتایج این سرشماری در سیستم مرکز آمار ایران خبر داد و گفت: نتایج کلی سرشماری در بهمن ماه سال جاری و نتایج تفصیلی در مرداد ماه سال 94 اعلام می‌شود.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: بخش ، کشاورزی ، سرشماری ، افق ، روشن ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.