بعد از ظهر جمعه؛

پدر خلبان شهید علی ابو عطا به فرزند شهیدش پیوست

حاج جواد ابو عطا، پدربزرگوار خلبان شهید علی ابو عطا بعد از ظهر جمعه (14 آذر ماه) دار فانی را وداع گفت.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از "روابط عمومی نیروی هوایی ارتش"، پدر خلبان شهید "علی ابو عطا" به علت کهولت سن در 85 سالگی، بعد از ظهر روز جمعه در منزل خود درگذشت.

خلبان شهید علی ابوعطا در سال 1335 در شهر اصفهان به دنیا آمد، پس از اخذ مدرک دیپلم و در سال 1353 به دلیل علاقه‌ای که به خلبانی داشت ، وارد دانشگاه افسری شد. با اتمام دوره مقدماتی پروازی  و برای تکمیل دوره به کشور آمریکا رفته و  پس از کسب نشان خلبانی به  ایران بازگشت .

شهید ابوعطا در سال‌های ابتدایی دفاع مقدس با هواپیمای اف 5 پرواز می‌کرد.  وی به انتخاب "شهید بابایی" به هواپیمای اف 14 منتقل شد و اواخر جنگ پروازهای خود را با این هواپیما انجام داد.

  در زمان جنگ تحمیلی با پروازهای عملیاتی ضرباتی سنگین و جبران‌ناپذیری را به دشمن بعثی وارد کرده و پس از دفاع مقدس نیز به عنوان استاد خلبان به انتقال تجربیات خود به دیگر خلبانان پرداخت و در سال 1383در یک سانحه هوایی به شهادت رسید.

به پاس خدمات شایان وی مرکز آموزش خلبانی پایگاه شهید بابایی اصفهان به نام این شهید والامقام نام گذاری شده است.

شایان ذکر است، مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم حاج جواد ابو عطا، پدر خلبان شهید علی ابو عطا ساعت 9:30 صبح روز شنبه (15 آذر ماه) از محل امامزاده محسن به سمت قطعه ایثارگران باغ رضوان شهرستان اصفهان برگزار می‌شود و مراسم ختم وی نیز از ساعت 8:30 الی 11:30 روز یک شنبه در امام زاده محسن واقع در خیابان رودکی شهرستان اصفهان برگزار خواهد شد.

 گفتنی است سرتیپ خلبان "روز خوش" فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی به همراه حجت الاسلام والمسلمین "پورعابدی"  رییس عقیدتی سیاسی پایگاه و دیگر مسئولین 12 آذر ماه با پدر شهیدسرتیپ خلبان علی ابوعطا دیدار کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار