دستیابی داعش به مواد شيميايی بسیار خطرناک

تروریست های داعش به مواد شیمیایی خطرناکی دست یافته اند که می تواند در ساخت سلاح شیمیایی به کار بیاید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، یکی از بزرگان عشیره بونمر در عراق هشدار داد تروریست های داعش  در مرز عراق و سوریه به مواد شیمیایی خطرناکی دست یافته اند که می تواند در ساخت سلاح شیمیایی به کار بیاید.

"نعیم کعود" از شیوخ عشیره بونمر گفت:" داعشی ها پس از تصرف کارخانه تولید فسفات در مرز عراق و سوریه، به اسید فسفریک موجود در این کارخانه  دست یافته اند. اسید فسفریک از مواد شیمیایی بسیار خطرناکی است که می توان از آن در ساخت مواد منفجره استفاده کرد."

وی به نقل از منابع آگاه گفت:" داعشی ها از متخصصان بیگانه که از هواداران این گروه به شمار می آیند برای توسعه مواد منفجره ای که در اختیار دارند دعوت کرده اند و تلاش می کنند با استفاده از اسید فسفریک مواد منفجره و حتی گلوله های جدید خمپاره تولید کنند."

"علاء نشوع" از کارشناسان نظامی می گوید:" اسید فسفریک ماده شیمیایی بسیار خطرناک و در ردیف مواد شیمیایی ممنوعه است. تاکنون فقط کشورهای آمریکا و روسیه و همچنین اسرائیل، از تسلیحات حاوی این نوع ماده شیمیایی استفاده کرده اند. اگر داعش موفق شود به سلاح حاوی اسید فسفریک دست یابد جنگ وارد مرحله بسیار خطرناکی خواهد شد."

کارخانه فسفات در شهر مرزی قائم سوریه  مرکز تولید کودهای شیمیایی کشاورزی است. 

این کارخانه از جمله مراکزی است که پس از جنگ 1991 و شکست رژیم صدام، مورد بازدید بازرسان بین المللی قرار گرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۳۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
داعش غربی - عربی هیچ غلطی نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا
۱۳:۰۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
سلام علیکم. تروریستها هرگزنخواهندتوانست به این کاردست یابند
آخرین اخبار