کلهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

ترکیه به دنبال دستیابی به نقشی اساسی در غرب آسیا

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ترکیه به دنبال دستیابی به نقشی اساسی در غرب آسیاست، نقشی که این کشور همیشه به دنبال آن بوده و به نحوی بازگشت به اقتدار دوره عثمانی را مطالبه می‌کند.

"رضا کلهر" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با جهت‌گیری‌های ترکیه در قبال گروه تروریستی‌ داعش اظهار داشت: سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت ترکیه در ارتباط با گروه تروریستی داعش به تفکری که در استراتژی کلان این کشور مطرح است بر می‌گردد.

وی افزود : در پرتو این استراتژی، ترکیه به دنبال دستیابی به نقشی اساسی در غرب آسیاست، نقشی که این کشور همیشه به دنبال آن بوده است و به نحوی بازگشت به اقتدار دوره عثمانی را مطالبه می‌کند، از این جهت نه تنها از مسئله داعش بلکه از هر فرصتی استفاده می‌کند تا بتواند ضریب تاثیرگذاری خود را در منطقه افزایش دهد.   
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: سیاست‌های مدنظر ترکیه و مسئله ظهور و بروز داعش یکی از عواملی است که ترک‌ها به موجب آن توانستند نقش اساسی‌تری را ایفا کنند و با پشتیبانی‌هایی که از داعش به عمل آوردند، عملا ترکیه خود را به یک بازیگر اصلی در منطقه تبدیل کرد و از این طریق توانست بر سوریه، که از قبل تخاصمات جدی با این کشور داشت، تاثیرگذاری بسزایی داشته باشد.   
 
کلهر در پایان خاطر نشان کرد: این را باید دانست که ترکیه عملا در مسئله داعش به صورت پنهان و آشکار تاثیرگذار خواهد بود و در این زمینه هیچ گونه کوتاهی نخواهد کرد تا بتواند به نقش مورد نظر خود بازگردد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ترکیه ، داعش ، سیاست کلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار