آیت‌الله جعفر سبحانی؛

سقط جنین، آدم‌کشی مؤدبانه در قرن 21

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، با اشاره به سقط جنین از سوی برخی از افراد گفت: سقط جنین نوعی آدم کشی مؤدبانه در قرن 21 است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ،این مرجع تقلید در دیدار وزیر بهداشت با وی، افزود: در گذشته افراد را خفه می‌کردند، ولی امروز سقط جنین می‌کنند، باید فردی که این کارها را انجام می‌دهد به صورت قانون پیگیری شود.

وی با بیان این‌که عقل سالم در بدن سالم است، بیان داشت: ملتی که سالم باشد درست فکر می‌کند، فرد بیمار نمی‌تواند صحیح فکر کند.

این مرجع تقلید با اشاره به سقط جنین از سوی برخی از افراد خطاب به وزیر بهداشت تأکید کرد: باید در تمام بیمارستان‌ها نظارت باشد تا افراد در آفرینش خدا دخالت نکنند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از خدمات ارزنده وزارت بهداشت و شخص وزیر گفت: در طول تاریخ بهداشت و درمان کشور قدم شما قدمی بزرگ و بلند است.

وی افزود: البته هیچ کار اصلاحی بدون مخالف نیست، ولی اکثریت مردم از این خدمات خوشحال هستند؛ بحمدالله کارهای خوبی صورت گرفته و تشکر می‌کنیم، امیدوارم موفق باشید.

این مرجع تقلید از خدمات گذشته دکتر هاشمی در جنوب کشور برای درمان چشم افراد تشکر کرده و با بی‌نظیر خواندن آن، بر ادامه این‌گونه خدمات تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مسأله درمان، صحت و بهداشت از اصول اساسی اسلام است، گفت: یکی از مسائل مهم در امر خدمات درمانی گسترش بیمه است، این موضوع اکنون در کشورهای دیگر پیگیری شده و افراد بیمه هستند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که بیمه همه افراد اعم از روستاییان و شهری‌ها موضوع اساسی بوده و باید به تمام معنا گسترش یابد، خاطرنشان کرد: البته مردم باید در پرداخت حق بیمه دقت داشته و بیمه گران نیز خدمات مناسبی به آنها ارائه دهند.

آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که پیامبر(ص) بر جمعیت امت خویش افتخار می‌کند، تصریح کرد: نظام ما اسلامی بوده و قانون اساسی آن نیز براساس اسلام نوشته شده‌ است، اسلام نیز ما را به گسترش جمعیت دعوت می‌کند.

وی تأکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند متأسفانه نخبگان ما در ایران تک فرزندی شده‌اند و این درست بر خلاف اسلام است؛ خانه‌ای که تنها یک فرزند داشته باشد چراغش روشن نیست، نشاطی که به وسیله چند فرزند در خانه ایجاد می‌شود به وسیله تک فرزند حاصل نمی‌شود، نشاط با فرزندان متعدد به وجود می‌آید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که به وسیله نوابغ علم پیشرفت می‌کند، اظهار داشت: نبوغ در جمعیت زیاد است نه جمعیت کم، امروز شاهدیم که چین از این موضوع بهره می‌برد؛ مردم را به کثرت جمعیت تشویق کرده و بگویید که خدا رزاق است، از روزی فرزندان هراسی نداشته باشند.

آیت‌الله سبحانی بیان داشت: در کشور ما به سبب حوادث مختلف تلفاتی نیز داریم، باید جمعیت زیادی داشته باشیم، به گونه‌ای نباشد به مرحله‌ای برسیم که نتوانیم تعادل برقرار کنیم.


انتهای پیام/م
برچسب ها: قم ، سقط ، جنین ، آدم کشی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.