گام جدید سنا برای تحریم‌های ضد ایرانی

سناتور مارک روبیو اعلام کرد؛ سنای آینده آمریکا تحریم‎هایی را بر ضد ایران تصویب خواهد کرد که رئیس جمهور آمریکا قادر به وتوی آنها نخواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از نشریه پولیتیکو، سناتور مارک روبیو اعلام کرد؛ سنای آینده آمریکا تحریم هایی را بر ضد ایران تصویب خواهد کرد که رئیس جمهور آمریکا قادر به وتوی آنها نخواهد بود. 

این سناتور جمهور خواه از ایالت فلوریدای آمریکا ، در مصاحبه با رادیو ملی ایالات متحده (ان.پی.آر)از تصویب تحریم های جدیدی بر ضد ایران خبر داد که اوباما نمی تواند آنها را وتو کند.

وی گفت این تحریم‌ها، در سنای جدید که از سال آینده میلادی آغاز به کار خواهند کرد وضع خواهد شد.او دراین مصاحبه تاکید کرد برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران، جمهوری خواهان توانایی کسب اکثریت مطلق را دارند.

روبیو گفت این تحریم ها غیرقابل وتو خواهد بود و دولت آمریکا را ملزم می کند هر نوع توافق جامع هسته ای با ایران را به تصویب کنگره برساند و سپس آن را عملیاتی کند.

گفتنی است در سنای جدید آمریکا ، جمهوری خواهان و مخالفان اوباما اکثریت را در اختیار دارند.جمهوری خواهان 54 کرسی از کرسی سنا را در انتخابات میان دوره ای گذشته از آن خود کردند و به این ترتیب اوباما و دولت وی بیش از پیش تحت فشار خواهد بود. شایان ذکر است توافق خوب هسته ای با ایران از دید مقامات آمریکا ، باید توان غنی سازی ایران را از بین ببرد.





انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار