فروزنده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

می‌توانیم با جریانات اصلاح‌طلبی بحث گفتمانی داشته باشیم

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این جمعیت کم و بیش با افراد حقیقی در جریان اصلاح‌طلب ارتباط داشته است، گفت: درباره فتنه 88 با این افراد صحبت شده است و خوشبختانه این افراد هم فتنه را خط قرمز خود می‌دانند؛ ولی طبیعی است که کار سیاسی را می‌توانیم با گروه‌های اصولگرا انجام دهیم.

«لطف‌الله فروزنده» عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه «جمعیت ایثارگران» قائل به وحدت حداکثری با حفظ ارزش‌ها است، اظهار داشت: جمعیت ایثارگران وظیفه خود می‌داند که با همه جریان‌های اصولگرایی که نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند، تعامل داشته باشد.

وی در ادامه افزود: برنامه ما این است که چه با دوستان سنتی و چه با دوستان پایداری، تعامل مثبت داشته باشیم؛ به این معنا که نقاط مشترک را تقویت و روی آن پافشاری کنیم و بر روی نقاط افتراق، بحث و گفتگو داشته باشیم.

فروزنده تأکید کرد: ما معتقدیم آنقدر در میان اصولگرایان، اصول مشترک وجود دارد که نقاط افتراق از اهمیت پایینی برخوردار است؛ گرچه نقاط افتراق به روش‌ها و اختلاف سلایق برمی‌گردد که آن هم طبیعی است.

وی گفت: اگر روی اصول پافشاری کنیم، هیچ اشکالی ندارد که هر جریانی روش‌های خود را جلو ببرد؛ ضروری‌ترین کار در حال حاضر، بحث گفتمانی است که باید انجام دهیم.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر کسی چهار اصل جمهوری اسلامی، قانون اساسی، حضرت امام(ره) و رهبری را قبول داشته باشد، در خانواده انقلاب قرار دارد و ما باید با وی تعامل داشته باشیم و در چنین شرایطی دیگر اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مطرح نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت ایثارگران کم و بیش با افراد حقیقی در جریان اصلاح‌طلب ارتباط داشته است، تصریح کرد: درباره فتنه 88 با این افراد صحبت شده است و خوشبختانه این افراد هم فتنه را خط قرمز خود می‌دانند؛ ولی طبیعی است که کار سیاسی را می‌توانیم با گروه‌های اصولگرا انجام دهیم.

فروزنده افزود: می‌توانیم‌ بحث گفتمانی را با جریانات اصلاح‌طلبی داشته باشیم.

فروزنده با بیان این نکته که برای رسیدن به وحدت در میان اصولگرایان، امید بسیاری وجود دارد، ابراز داشت: در مذاکراتی که با گروه‌های مختلف اصولگرا انجام داده‌ایم، همه متوجه شده‌اند که هرگاه وحدت کرده‌ایم، موفق شده‌ایم و هر وقت اختلاف داشتیم، آسیب دید‌ه‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: فضای انتخابات ریاست‌جمهوری 92 اصولگرایی بود و اگر اصولگرایان وحدت کرده بودند، برنده می‌شدند. خب؛ اختلاف کردند و آسیب هم دیدند و مسأله‌ای که اصلا فکرش را هم نمی‌کردند اتفاق افتاد. افق بسیار خوبی در پیش داریم اما معنی‌اش این نیست که تلاش و آسیب‌شناسی نکنیم و مراقب نباشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار