وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

انجام زمینه‌سازی برای مشارکت هر چه بیشتر نهادهای مدنی / اقدامات داوطلبانه مردم در ساخت راه و مسکن و مدرسه

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت آمادگی دارد که در پروژ‌ه‌های انجمن‌های خیریه راه و ترابری مشارکت مالی داشته باشد و این انجمن‌ها باید اطلاعات خود را در اختیار سازمان بورس قرار دهد تا مردم بتواند از این اطلاعات استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گردهمایی انجمن خیرین راه و ترابری با بیان اینکه باید توان ملی و توان اسلامی با توان دولت یکپارچگی و وحدت ایجاد شود گفت: یکپارچگی میان این سه موضوع هم‌افزایی بیشتری را در جامعه ایجاد می‌کند.  

وی در ادامه افزود: باید در حال حاضر اقداماتی را انجام دهیم که جامعه درگیر توسعه شود و زمینه‌ساز مشارکت هر چه بیشتر نهادهای مدنی شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: تئوری مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها یک بحثی نیست از آن فاصله بگیریم بلکه حس مشارکت و تعالی توسعه را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه لازمه مشارکت و پیشرفت و توسعه در جامعه آن است که یک نگاه نظری داشته باشیم و در صورتی که اندیشه‌ای در پشت اقدامات نباشد تمامی اقدامات ما لحظه‌ای می‌شود و بلافاصله از میان می‌رود.  

وی با اشاره به اینکه دولت مالیاتهایی را از بنگاه‌های مختلف به عنوان عوارض دریافت می شود در جهت انجام امور مانند راه مسکن و شهرسازی صرف می‌شود گفت: در حال حاضر که عده‌ای از مردم  داوطلبانه بخشی از مازاد درآمدشان را  صرف اقداماتی از جمله ساخت راه و مسکن و مدرسه می‌کنند این موضوع نقش موثری در کاهش هزینه‌های جمع‌آوری مالیات از بنگاه‌ها می‌شود.

آخوندی در ادامه افزود: دولت باید در حال حاضر فضایی را فرا کند که فعالیت این انجمن ها افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: باید فضایی را فراهم کنیم  که با افزایش انجمنهای خیریه هزینه نهادهای مدنی و اجتماعی کاهش یابد ونباید به دلیل نگرانی از برخی از سو استفاده  در این مسیر مانع ایجاد این انجمنها شود.

آخوندی در ادامه افزود: باید با همکاری این نهادها یک داد وستد بسیار خوب پیمانکاران در محیط ایجاد کند به نظر من پیمانکار یک هنرمند است که می‌تواند رابطه خوبی از نگهبان تا مقامات استانی برقرار کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سعی خواهیم کرد انواع مشارکت مالی را با شما داشته باشیم گفت: و ما آماده هستیم که در تامین مالی نهایت همکاری را با این انجمن‌ها داشته باشیم.

آخوندی گفت: در بخش راه تنها ساخت راه مهم نیست بلکه نگهداری و تجهیز راه نیز بسیار مهم و هزینه بری است.  

آخوندی اظهار داشت: در مورد تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآموز نیز و همچنین ایجاد آموزشگاه‌های نیروهای ماهر نیز بسیار مهم است.
وی یاد‌اور شد: انجمن خیرین راه و ترابری باید کیفیت را نیز در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.  

وی با اشاره به اینکه ما آمادگی آن را داریم که این اقدامات را پوشش دولتی دهیم و تمامی مردم جامعه را درگیر ساخت راه کنیم.

آخوندی با اشاره به اینکه باید تمامی اطلاعات این انجمن شفاف در اختیار مردم قرار گیرد اخیرا یک قانون جامع تصویب شده و در شورای نگهبان قرار دارد این قانون می‌گوید انجمنهای خیریه و تمامی نهادهای مردمی باید تمامی اطلاعات خود را به صورت عمومی در اختیار سازمان بورس قرار دهد به این ترتیب مردم می‌توانند از آخرین وضعیت نهادهای خیریه‌ آگاه شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: راه ، شهر ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار