غریب‌آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ادعاهای احمد شهید انحرافی است/ گزارشگر ویژه سازمان ملل منبع گزارش‌های خود را اعلام کند

معاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: احمد شهید هیچ‌گاه منبع خود را برای نوشتن گزارش‌های واهی و کذب خود اعلام نمی‌کند و ادعاهای وی در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، انحرافی است.

"کاظم غریب آبادی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر احمد شهید، درباره قوانین حقوقی ایران اظهارداشت: ادعاهای احمدشهید در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، بیشتر انحرافی است تا ناشی از واقعیت‌، چرا که وی یک ادعای کلی را مطرح می‌کند اما هیچ‌گاه نمی‌گوید منبع این ادعا چیست؟   
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از پیشرفته‌ترین دموکراسی در منطقه برخوردار است که استقرار نهادهای دموکراتیک در کشورمان، شاهدی بر این مدعا است و جای سوال دارد که چرا ایران اسلامی با وجود چنین سابقه‌ای ناقض حقوق بشر خوانده می‌شود؟
 
معاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: گزارش‌های احمد شهید به هیچ عنوان جنبه حقوقی ندارد و  فرآیند تهیه گزارش‌های وی سیاسی است، بنابراین ما از جنبه داخلی موظفیم به تمام این ادعا‌ها پاسخ دهیم.

غریب‌آبادی گفت: نباید اجازه بدهیم چهره جمهوری اسلامی ایران در عرصه حقوق بشر با ادعا‌ها و اتهامات واهی و کذب احمد شهید خدشه‌دار شود.

معاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در عرصه‌های حقوق سیاسی، مدنی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته است که با معرفی دستاوردهای کشورمان در عرصه‌های مختلف، واهی بودن این گزارش‌ها را به جهانیان نشان خواهیم داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار