متصدی در نشست خبری اعلام کرد:

افزایش تعداد روزهای پاک سال جاری نسبت به سال گذشته/حذف وانت‌پیکان از ابتدای سال آینده ازچرخه تولید کشور

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تعداد روزهای پاک سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سعید متصدی در نشست خبری صبح امروز( چهارشنبه) که در سازمان محیط زیست برگزار شد در خصوص تعداد روزهای پاک سال جاری گفت: تعداد روزهای پاک سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است به طوری که تعداد روزهای پاک تا پانزدهم دی ماه سال گذشته، 3 روز بوده است در حالی تا پانزدهم سال 93 ، 13روز را به عنوان روز پاک تجربه کرده ایم.

وی در ادامه افزود: در سالی که گذشت، مصوبات خوبی در دولت داشتیم که شامل 9 محور و 35 فعالیت بوده است و پیشرفت های خوبی در راستای اجرای این مصوبات صورت گرفته است که حذف بنزین پتروشیمی به طور کامل از چرخه سوخت کشور و توزیع سوخت یورو4 در شهرهای بزرگی از قبیل تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و اراک از جمله آنهاست.

متصدی همچنین تصریح کرد: در هفته گذشته برای 7 مدل خودرو ممنوعیت پلاک گرفته شده است که نشان از اجرای تصمیمات و نظارت سازمان‌ها درخصوص کاهش آلودگی هوا بوده و در واقع هر خودرویی که د رکشور تولید می شود، اگر مطابق استانداردهای مدنظر نباشد، متوقف خواهد شد.


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص روند تغییرات غلظت بنزین گفت: روند تغییرات غلظت بنزین بر حسب ppb در هوای محیط شهر در سال 92، 135 بوده که این عدد درسال 93، 6.4 رسیده که کاهش این میزان آلاینده سرطان زا در تاریخ بی‌‌سابقه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روز هوای پاک در کل کشور در دو سطح ملی و استانی برگزار می‌‌‌شود افزود: در سطح ملی چند فعالیت را انجام خواهیم داد از جمله اینکه در 28دی ماه همایشی برگزار  می‌شود که تم اصلی این همایش پاسخ گویی به مردم و اطلاع رسانی از فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف بوده و در سطح استانی نیز ادارات کل استان با مشارکت استانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط 31استان برنامه‌های مشخص خود را در راستای رسیدن به هوای پاک ارائه خواهند کرد.

متصدی در پایان تصریح کرد: اتفاق خوبی که خودروها اتفاق می‌افتد این است که مقرر شد از ابتدای سال آینده وانت پیکان از تولید چرخه کشور حذف می‌شود که امیدی است برای اینکه روز به روز تکنولوژی‌های تولید خودرو را با موفقیت پشت سر بگذاریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار