گزارش/ دولت در هفته‌ای که گذشت؛

از کلید خوردن انتخابات در وزارت کشور تا میزبانی بوشهر در دوازدهمین سفر رئیس‌جمهور

هیأت وزیران مصادیق کالاهای فرهنگی مشمول اضافه تعرفه را مشخص کرد، ایران به‌دنبال همکاری‌های نزدیک‌تر با اتحادیه اروپاست/ وحشی‌گری علیه هر ملتی محکوم است،انتخابات برای وزارت کشور از اکنون آغاز شده است/ هیچ دینی به جریان و افرادی خاص نداریم، امسال کسری بودجه نخواهیم داشت و ... از عناوین مهم‌ترین اخبار دولت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، عناوین مهم‌ترین اخبار هفته گذشته دولت به شرح ذیل است:


روحانی: توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین از سیاست‌های دولت یازدهم است/همکاری کشورهای همسو در اوپک برای خنثی‌سازی برنامه‌های برخی قدرت‌ها علیه این سازمان

روسای جمهور ایران و ونزوئلا با اشاره به آرمان‌ها، منافع و راهبردهای مشترک دو کشور نسبت به مسایل جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه، بر توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تهران – کاراکاس تأکید کردند.






هیأت وزیران مصادیق کالاهای فرهنگی مشمول اضافه تعرفه را مشخص کرد

هیأت وزیران مصادیق کالاهای فرهنگی‌ای که مشمول افزایش تعرفه خواهند شد را مشخص کرد، این لیست حاوی ۶۹ کالای فرهنگی است و مشمول مواردی چون آگهی و نشریات، تصاویر، عکس‌ها، بلندگو، نوار کاست و غیره می‌شود.





ایران به‌دنبال همکاری‌های نزدیک‌تر با اتحادیه اروپاست/ وحشی‌گری علیه هر ملتی محکوم است

رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران به‌دنبال برقراری روابط صمیمی‌تر و همکاری‌های نزدیک‌تر با اتحادیه اروپاست، گفت: در شرایط کنونی روابط تهران با اتحادیه اروپا روز به روز وضعیت بهتری پیدا می‌کند.


انتخابات برای وزارت کشور از اکنون آغاز شده است/ هیچ دینی به جریان و افرادی خاص نداریم


وزیر کشور گفت: انتخابات در وزارت کشور از حال حاضر شروع شده نه از خردادماه و در این راستا نباید در جهت حمایت از جریان‌های سیاسی و افکار خاصی قرار بگیریم چرا که ما هیچ دینی به جریان خاص و افرادی نداریم و یا هوادار برخی از جمعیت سیاسی نیستیم بنابراین هیچ کس نباید خود را مدیون کسی بداند و یقین بداند که در قیامت باید پاسخگو باشیم.






صدور دفترچه بیمه همگانی آغاز برنامه‌های رفاه اجتماعی دولت است/ بیماری و بیکاری دو معضل بزرگ اجتماعی

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت در اجرای هیچ طرحی بدون مشارکت مردم موفق نخواهد شد، گفت: همه باید در راستای اجرای طرح تحول سلامت دولت را یاری کنند.


امسال کسری بودجه نخواهیم داشت


سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه در سال جاری کسری بودجه نخواهیم داشت، گفت: علی رغم اختلاف 25 درصدی در عملکرد با بودجه مصوب سال 93، تدابیری اندیشیده شده که مجبور نشویم تا آخر سال جاری به مجلس متمم یا لایحه اصلاحی برای جبران کسری بودجه ارایه کنیم.


معاونت سیاسی وزارت کشور به زودی منصوب می‌شود/انتخاب فرمانداران و بخشداران از کادر داخلی وزارت کشور/ فعالیت تمام گروه‌های سیاسی در چارچوب قانون اساسی و نظام کشور

سخنگوی وزارت کشور با بیان این که افراد مختلفی برای تصدی معاونت وزارت کشور معرفی شده‌اند گفت: در حال حاضر انتصاب معاونت سیاسی در مراحل جدی است و به زودی منصوب می‌شود.


عربستان و کویت بیش از ایران از کاهش قیمت نفت متضرر خواهند شد/ کمترین وابستگی به نفت در بودجه دولت یازدهم/ تشریح برنامه‌های دولت برای توسعه بوشهر/جبران کردن پول نفت، کار سختی نیست

رئیس جمهوری کشورمان در جمع مردم بوشهر گفت: در این سفر مجموعا 11 پروژه مهم تصویب و اعلام خواهد شد این 11 پروژه با اعتبار 603 میلیارد تومان مورد تصویب دولت است.


تصویب 11 طرح با اعتبار 603 میلیارد تومان/احداث دو واحد نیروگاهی در کنار نیروگاه بوشهر


رئیس جمهور کشورمان در سفر استانی خود به بوشهر با حضور در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

گزارش از سمانه حسن خانی


انتهای پیام/


برچسب ها: دولت ، هفته ، گذشت ، سفر ، استانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار