العبادی : تضمین فعالیت آزادانه رسانه‌ها یکی از اهداف راهبردی دولت است

نخست وزیر عراق بر لزوم فعالیت آزادانه رسانه ها در این کشور تاکید و اعلام کرد تضمین آزادی رسانه ها در سایه نظام دموکراتیک و تکثرگرا یکی از اهداف راهبردی دولت است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، نخست وزیر عراق بر لزوم فعالیت آزادانه رسانه ها در این کشور تاکید کرد. 

"حیدر العبادی" با صدور بیانیه ای تاکید کرد تضمین آزادی رسانه ها در سایه نظام دموکراتیک و تکثرگرا یکی از اهداف راهبردی دولت است. 

العبادی از همه نهادهای دولتی عراق از جمله سازمان های نظامی و امنیتی این کشور خواست فضای امنی را برای فعالیت رسانه ها فراهم کنند و به خبرنگاران اجازه بدهند نقش و وظیفه خود را در پوشش تحولات ایفا کنند. همه نهادهای کشور باید به تسهیل فعالیت خبرنگاران کمک کنند. 

وی افزود: دولت عراق سیاست درهای باز در پیش گرفته است. اوضاع اقتصادی هم اولویت دیگر دولت و مجلس است. دولت عراق گام های اولیه را برای توسعه واقعی اقتصاد ملی برداشته است. 

حیدر العبادی ابراز امیدواری کرد بودجه سال 2015 دولت عراق به زودی تصویب شود. 

العبادی با اشاره به مشکلات در تصویب بودجه جدید دولت عراق به علت کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی و نیز موانع امنیتی صادرات نفت از کرکوک افزود: ما امیدواریم با تصویب لایحه بودجه در مجلس، بودجه در سریعترین زمان از زمان سرنگونی رژیم صدام تاکنون تصویب شود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، العبادی ، ازادی ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار