رئیس اتحادیه لوستر:

صنعت لوستر کشور در مسیر صادرات قرار گرفته است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر ، بلور و چینی گفت : در سال های اخیر رشد و توسعه کمی و کیفی صنعت هنر لوستر تولیدی کشور، موجب توسعه صادرات این صنعت به کشورهای مختلف جهان شده است .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛به نقل از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوستر و چراغهای روشنایی و تزئینی؛ احمد رحمانی با  بیان اینکه صنعت لوستر کشور آینده درخشانی دارد، گفت : اگر دولت مردان از این صنعت حمایت کنند و به تولید اهمیت دهند مسلما ارز آوری بسیاری برای کشور خواهد داشت .

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر ، بلور و چینی افزود: در حال حاضر انواع لوستر و چراغ های روشنائی و تزئینی تولید کشورمان به کشورهای مختلف آسیای مرکزی و منطقه قفقاز و حتی ایتالیا که یکی از بنام های صنعت هنر لوستر جهان است ، صادرات می شود .

رحمانی در ادامه با بیان اینکه کیفیت لوسترهای تولیدی ایران کاملا با لوسترهای آلمان و فرانسه رقابت می کند، گفت : تنوع تولید لوستر کشور نسبت به گذشته خیلی رشد کرده است و سرمایه گذاری های بسیاری هم در این بخش صورت گرفته و نوآوری در صنعت هنر هر روز بیشتر می شود و مدل های جدیدی  تولید و روانه بازار می شود . 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر ، بلور و چینی افزود:در حال حاضر وضع تولید لوستر و چراغهای روشنائی و تزئینی کشور خوب است و برای تولید کنندگان هم توجیه اقتصادی دارد . 

وی به برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوستر ایران اشاره کرد و گفت : امسال از نمایشگاه استقبال کم نظیری صورت گرفت و علاوه بر شهروندان چند هیئت تجاری و بازرگانی هم از کشورهای مختلف در نمایشگاه حضور یافتند که این نشان دهنده رشد و توسعه این صنعت در کشورمان است . 

رحمانی افزود : در حال حاضر 400 کارخانه تولید کننده لوستر و چراغ های روشنائی و تزئینی در کشور فعال هستند که حدود 40 هزار نفر بصورت مستقیم در آنها شاغل هستند و بیش از یکصد هزار نفر هم بصورت غیر مستقیم در این صنعت اشتغال دارند . 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان ظروف بلور چینی و لوستر تهران افزود : حدود 70 درصد از مواد اولیه تولید لوستر و چراغ های روشنائی و تزئینی کشور  از داخل تامین می شود و تولیدات داخلی هم پاسخگوی بیش از 80 درصد از نیاز داخل هستند. بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوستر ایران امروز با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف ایران، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای اتحادیه های و انجمن های مرتبط، در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران، گشایش یافت.

در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوستر ایران؛ نمایشگاه بین المللی تهران، صنعتگران و هنرمندان 200 شرکت داخلی و خارجی در 18 سالن نمایشگاهی، نماد و ترکیبی از هنر و صنعت و نور و زیبائی را در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوستر ایران امسال با استقابل چشمگیر شرکت های داخلی و خارجی مواجه شده است بطوری که در بخش داخلی بیش از 30 درصد و در بخش خارجی حدود 50 درصد افزایش صورت گرفته است.

این نمایشگاه ترکیبی از روشنائی ، نور و زیبائی است و در آن انواع لوسترهای سقفی و دیواری ، لوسترهای مساجد و زیارتگاهها ، انواع چراغ های تزئینی منزل ، شمعدانی، چراغ های تزئینی شرکت ها ، ادارات و هتل ها ،  چراغ های شهری ، چراغ های فضای باز ، مجسمه ها و تابلوهای تزئینی و صدها نوع دیگر از لوسترها و چراغ های روشنائی، به نمایش گذاشته شده است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند .

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار