معاون پژوهشی پژوهشگاه مواد وانرژی:

خواستار حمایت مرکز پژوهشهای شورای شهر کرج هستیم

علیزاده گفت: باتوجه به وجود استعداد‌های بالا در این پژوهشگاه، خواستار حمایت مرکز پژوهشهای شورای شهر کرج هستیم.

مسعود علیزاده معاون پژوهشی پژوهشگاه مواد وانرژی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی با ارائه ۳ طرح پژوهشی بر‌تر: طراحی و ساخت یک واحد تولیدی بیو گاز، دستگاه آب شیرین کن و شبیه ساز خورشیدی، به عنوان پژوهشگاه بر‌تر در کشور معرفی شد. 

وی افزود: در این پژوهشگاه تحقیقات صنعتی در زمینه مصالح ساختمانی پیشرفته از جمله ساخت پنل‌های دیواری پیش ساخته کامپوزیتی با قابلیت عایق حرارتی و صدا و نیز ساخت جدول خیابانی با کیفیت بالا و طول عمر زیاد از جنس سیمان‌های ژئو پلیمری و کامپوزیتی انجام شده است.
 
وی اظهار داشت: پروژه‌هایی نیز در راستای تصفیه پسماند‌ها، تصفیه آب و نیز ساخت جاذب‌های مختلف و... در پژوهشگاه انجام شده است. 

علیزاده تصریح کرد: خواستار حمایت‌های مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج، جهت خرید تجهیزات آزمایشگاهی در راستای انجام پروژه‌های مورد نیاز این مرکز هستیم.
 
در ادامه کاویانی رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج گفت: آنچه در مرکز پژوهش‌ها اهمیت دارد، تقویت تکیه‌گاه‌های علمی و تحقیقاتی سازمان‌ یافته‌ای است که شورای شهر با اتکا به توان علمی و پژوهشی این منابع علمی بتواند تصمیمات کار‌شناسی موثری را در خصوص مسائل شهری اخذ کند. 

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت و توان علمی دانشگاهیان، نخبگان و کار‌شناسان در بدنه این ساختار پژوهشی افزود: گردآوری، بررسی و ارزیابی نظر محققان و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی از اقداماتی است که مورد توجه این مرکز است. 

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم ضمن نگاه به اهداف کلان مدیریت شهری، همکاری خوبی در حوزه پژوهشی با پژوهشگاه مواد و انرژی داشته باشیم. 

کاویانی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با این پژوهشگاه، گفت: ما در زمینه‌هایی همچون انرژی‌های تجدیدپذیر بویژه انرژی خورشیدی، تبدیل و ذخیره انرژی، روش‌های بهبود مصرف سوخت، بحث محیط زیست و کاهش آلودگی هوا و همچنین بحث‌هایی مربوط به ساختمان سازی و... نیاز به همکاری این پژوهشگاه داریم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار