رییس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران خبر داد

آغاز همکاری پژوهشگاه مواد و انرژی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز

هادوی گفت: این تفاهم نامه صبح امروز و در نشست مشترک استاندار البرز با رییس پژوهشگاه مواد و انرژی و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز استانداری منعقد شد.

سید محمد مهدی هادوی رییس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در نشست انعقاد تفاهم نامه بین این پژوهشگاه و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سه مشکل دربخش صنعت وجود دارد که مهم ترین آن ها در بخش کیفی است. 
وی افزود: دومین مشکل نوآوری است، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم با استمرار تولید یک محصول به نوآوری دست پیدا کنیم. 

هادوی تصریح کرد: صنایع می بایست از تولید تک محصولی به سمت نوآوری و تنوع تولیدات روی بیاورند، نوآوری و پافشاری در تولید یک محصول به معنای توقف و ورشکستگی یک صنعت است.  

وی سومین مشکل در بحث صنعت را آلودگی‌های زیست محیطی دانست و گفت: عدم رعایت قوانین محیط زیستی باعث آسیب به محیط زیست خواهد شد، به همین منظور باید در تولیدات صنعتی توجه به محیط زیست در دستور کار قرار گیرد. 

هادوی در ادامه گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی در بحث محیط زیست فعالیت‌های خوبی را در زمینه های شناسایی منشاء آلودگی هوا و پساب های صنعتی انجام داده است.  

ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در ادامه  گفت: بیش از سه هزار و 500 واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی در استان وجود دارد که طرح ساماندهی این واحدها اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه باید وحدت میان مراکز علمی و پژوهشی و حوزه صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود، افزود: انعقاد تفاهم نامه میان سازمان صنعت، معدن و تجارت و پژوهشگاه مواد و انرژی می تواند این وحدت را ایجاد کند. 

موفق به اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف این سازمان ارتقای مهارت‌ها و الگوهای صنعتی و به کارگیری شیوه‌های نوین حل مسائل آموزشی در این زمینه است.
 
وی ضرورت شناخت عارضه های صنعتی در استان البرز را یکی از اهداف مهم سازمان اعلام کرد و اظهار داشت: در پژوهشگاه مواد و انرژی ظرفیت های خوب و نمونه صنعتی و نیمه صنعتی وجود دارد و این ظرفیت ها کمک می کند که عارضه ها شناسایی شود. 

موفق با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه مواد و انرژی یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتقاء سطح مهارت علمی بخش‌های تولیدی است، گفت: به کارگیری شیوه‌های نوین حل مسائل، ایجاد روش‌های نو آموزشی و شناخت عارضه بخش صنعت و تولید از مهم‌ترین دستاوردهای این امر است. 

وی با بیان اینکه پژوهشگاه مواد وانرژی امکانات و تجهیزات خوبی در بخش صنعتی و نیمه صنعتی دارد، اظهار داشت: می‌توان با بهره‌گیری از تجریبات اساتید این مرکز به بخش تولید و صنعت کمک کرد. 

وی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه سه سال  اعتبار دارد، تصریح کرد: امید است با بهره‌گیری از تدابیر علمی، فناوری و آزمایشگاهی برای استفاده بهتر و بیشتر از پتانسیل و ظرفیت بخش تولید اقدام کرد.
 
در ادامه حمید طهایی استاندار البرز تعامل و همکاری تنگاتنگ بین مراکز پژوهشی و دستگاه های اجرایی را برای تحقق سریع توسعه این استان ضروری دانست و گفت: همکاری بخش پژوهش با دستگاه های اجرایی مهم ترین گام برای حرکت علمی و ریشه ای در جهت سازندگی این استان است.  

وی فعالیت پژوهشگاه مواد و انرژی در استان البرز را تاثیرگذار دانست و افزود : این پژوهشگاه اهرم مهمی برای تحول اقتصادی و علمی در کشوربوده و فعالیت آن بسیار حائز اهمیت است. 

طهایی تصریح کرد: از دستگاهای اجرایی استان انتظارمی رود که به وظایف خود به نحو شایسته عمل کنند درغیراین صورت با دستگاه‌های کم کار بدون اغماض برخورد می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار