وزیر فرهنگ در نشست شورای فناوری اطلاعات وزارت ارشاد:

توجه به محتوا در صدور مجوزهای مختلف وزارت ارشاد ضروری است

«علی جنتی» در نشست شورای فناوری اطلاعات وزارت ارشاد، با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در هزینه‌های حوزه فناوری اطلاعات، اهمیت محتوا در صدور مجوزهای مختلف در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، را ضروری دانست.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در نشستی با شورای فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این مطلب گفت: با توجه به اقدامات و فعالیت های بخش فناوری اطلاعات وزارت ارشاد در صورت نیاز به اعتبارات مالی، آن را تامین می‌کنیم.
 
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه ها و موسسات مختلف فرهنگی و هنری بسیاری کمک می کند؛ این بخش نیز در صورت نیاز حمایت خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: اقدامات و فعالیت های ارزنده ای در بخش فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است که باید آنها را پیش برد؛ در این میان نیز باید نسبت به موضوع آموزش اتوماسیون اداری برای کارکنان، کارشناسان و مدیران اهتمام ویژه داشت.
 
در ادامه این نشست "سید مرتضی موسویان" رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ، الکترونیکی کردن خدمات، تلاش برای آماده سازی شناسنامه خدمات دستگاه اجرایی، تجمیع و ارائه تعداد محدود خدمت، پنجره واحد و معماری سازمانی را از جمله محورهایی دانست که در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی اصلاح سیستم ها و روش ها، شناسنامه صدور مجوزها، ایجاد و توسعه بانک های اطلاعاتی، تلاش برای الکترونیکی کردن مجوزها و غیره را از دیگر اقدامات این مرکز بر شمرد.
 
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به حائز اهمیت بودن حکمرانی فناوری اطلاعات و تمرکز بر فناوری اطلاعات و سیستم عملکرد و مدیریت افزود:  حکمرانی فناوری اطلاعات چارچوبی برای ضمانت سازمان است که از زیرساخت های فناوری اطلاعات برای دستیابی به اهداف و استراتژی ها پشتیبانی می کند و همچنین  اطمینان از اینکه سازمان در مسیر دستیابی به اهداف و استراتژی های خود باقی است، ایجاد می کند.
 
سید مرتضی موسویان  با تاکید فراوان بر حکمرانی فناوری اطلاعات، ارزیابی و اندازه گیری مطلوب از عملکرد را توسط این امر ممکن ساخت و افزود: به کار گیری حکمرانی فناوری اطلاعات حصول اطمینان از درست بودن، عملکرد، سطح پیچیدگی، اندازه سازمان و قوانین و رویه های اجرایی را امکان پذیر می سازد.
 
وی همچنین ایجاد نمایشگاه مجازی دائمی برای محصولات فرهنگی، ایجاد سامانه حمایتی متمرکز(سحم )، صدور مجوز برای تشکل های صنفی، صدور مجوز برای جشنواره ها ، صدور مجوز برای مجتمع های فرهنگی دیجیتال، اعطای مجوز به مراکز فرهنگی دیجیتال، آموزش و فرهنگ سازی و طرح آموزش به تولید کنندگان و ناشران محتوای سنتی جهت مهاجرت به فضای جدید انتشار را از دیگر فعالیت های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال عنوان کرد.
 
در ادامه "محمدحسن حافظی پور" معاون فناوری اطلاعات مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به گزارش و اقدامات انجام شده طی نه ماه سال جاری, گفت: در تمامی پروژه ها به غیر از موارد برونسپاری، فعالیت ها  با کمک همکاران و کارشناسان وزارتخانه انجام گرفته و مطابق نظر مقام عالی وزارت از نهادهای گمرک؛وزارت کشور و وزارت امورخارجه بازدید به عمل آمده است.
 
وی انعقاد 25 قرارداد با شرکت های مختلف در راستای برون سپاری فعالیت های غیر اصلی در راستای شفاف سازی عملکرد و بخش پهنای باند اینترنت و فیبر، بخش نگهداری از سرورها و سایت های وزارت متبوع را از دیگر عملکردهای این مرکز عنوان کرد.
 
حافظی پور با اشاره به فعالیت های جاری مرکز اعلام کرد:از برنامه های آتی مرکز، ایجاد ارتباط بین ساختمان های اصلی وزارت متبوع با استفاده از فیبر نوری، خرید ، نصب و راه اندازی 4 دستگاه فایروال روی بستر فیبرنوری برای ایجاد امنیت از دیگر فعالیت های این مرکز خواهد بود.
 
 در ادامه نشست، "حسین انتظامی" معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه به پدافند غیر عامل در این حوزه تاکید کرد.
 
در ادامه "محمد حسن انتظاری" دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در حوزه فناوری اطلاعات زیر بناهای بسیار خوبی در کشور صورت گرفته است و اطلاعاتی که در حال جمع آوری است مبنای تحولات بعدی در فضای مجازی کشور است.
 
وی افزود: داده های اطلاعاتی که در کشور در حال جمع آوری است به عنوان ثروت کشور محسوب می شود زیرا برای آنها نیاز سنجی صورت گرفته است.
 
انتظاری با تاکید بر اهمیت ارزیابی فعالیت های صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات ادامه داد: در دیتا سنترها و طبقه بندی داده ها، موضوع داده های حاکمیتی از اهمیت زیادی برخوردار است و برای پیشگیری از نفوذ به این داده ها باید سیستم امنیتی و حفاظتی برای آن مشخص شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار