سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاح نمایشگاه کتاب شاهرود:

نمایشگاه کتاب استانی پلی بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان کتاب است

معاون حقوقی، مجلس و امور استانها و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نمایشگاه های کتاب در استانها را نیازمند مشارکت و همگرایی همه دستگاه های اجرایی دانست و از این نمایشگاه ها به عنوان پلی بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کتاب یاد کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان که صبح امروز در شهر شاهرود برگزار شد؛ گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه فعالیت های فرهنگی در استان ها و گسترش عدالت فرهنگی و تمرکز زدایی از پایتخت است و معتقدیم که فعالیت های فرهنگی و هنری باید از پایتخت به استان ها و شهرستان ها سوق پیدا کند.
 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: حضور 220 ناشر با بیش از 30 هزار عنوان کتاب در این استان یک حرکت ارزشمند فرهنگی و با وجود تنگناهای مالی موجود همواره نمایشگاه های استانی با استقبال مواجه بوده است. وی گفت: کتاب موثر ترین عنصر فرهنگی در جامعه است و میراث بزرگ فرهنگی بشری به شمار می رود. امروز با گسترش فضاهای مجازی همچنان کتاب جایگاه و نقش موثر خود را در میان افراد جامعه حفظ نموده است و این نقش هرگز کمرنگ نخواهد شد.
 
معاون حقوقی وزیر ارشاد از کتاب به عنوان مفهوم الهی یاد کرد و گفت: اسلام یک مکتب فرهنگی است و تمامی آموزه های آن در حوزه فرهنگی جلوه می کند و خداوند برای واژه کتاب اهمیت فراوانی قایل است.
 
وی در ادامه گفت: کتاب به تعبیر قرآن باید منیر، مبین و حق باشد و تولیدکنندگان کتاب باید از نشر کتاب بی محتوا و ظاله برای افراد جامعه جلوگیری کنند.
 
وی ضمن محکوم کردن حتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر (ص) گفت: دین اسلام برترین دین است و متاسفیم که عده ای با رفتارهای توهین آمیز خود قصد ایجاد تفرقه را دارند در حالی که دین مبین اسلام اعتقاد به گفتگوی بین فرهنگ ها و تمدن ها را دارد و کسانی که دست به این گونه رفتارها می زنند حتی دین خود را نیز به درستی درک نکرده اند و اعتقاد به جنگ بین تمدنها را دارند و به دنبال این رفتار خود،  یک سناریو را دنبال می کنند و این همان جلوه هایی است که رهبر انقلاب بارها از آن به عنوان "تهاجم فرهنگی" یاد نموده اند وآن را متذکر شده اند. ما اعتقاد به تبادل و تعامل فرهنگی در میان همه فرهنگ ها را داریم و رهبر فرزانه انقلاب نیز بارها این موضوع را برای ما ترسیم نموده اند.
 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن برشمردن سیاست های 11 گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در در حوزه کتاب گفت: مهمترین سیاست ما ارتقاء منزلت و جایگاه حقوقی و اجتماعی پدید آورندگان کتاب و ناشران کتاب است و نمونه آن برگزاری نمایشگاه کتاب در مراکز استان هاست و در واقع این نمایشگاه ها پلی بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کتاب است .
 
دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان به همت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با حضور نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمدی مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی ، فرماندهان لشگری و کشوری، سوقندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، نیکنام حسین پور مشاور توسعه منابع انسانی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، داوود میرباقری کارگردان مطرح و برجسته کشور و جمعی از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی صبح امروز در محل سالن شهید اکبری شهر شاهرود افتتاح شد و به مدت یک هفته تا تاریخ 7 بهمن همه روزه از ساعت 9 تا12 و  16تا 20 پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.
 
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار