جروزالم پست:

موشک‌های ایرانی می‌تواند سرزمین‌های اشغالی و اروپا را مورد هدف قرار دهند

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در تحلیلی نوشت، ایران موشک هایی تولید کرده که می‌تواند سرزمین‌های اشغالی و اروپا را مورد هدف قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "کارولین کلیگ" در تحلیلی برای این روزنامه صهیونیستی نوشت: ایران ظاهرا موشک بالستیک بین قاره تولید کرده که می‌تواند فاصله بیت ایران و اسرائیل و یا بین ایران و اروپا را طی کند. 

چهارشنبه شب، شبکه دو اسرائیل یک تصویر ماهواره‌ای گرفته شده توسط ماهواره ایروس- بی اسرائیل را نشان داد که در ماه آوریل گذشته گرفته شده بود. 

در این خبر ادعایی گفته شده بود: یکی از این تاسیسات، پایگاه پرتاب موشک است که قابلیت ارسال موشک به فضا و یا پرتاب یک موشک بالستیک را دارد. در سکوی پرتاب، یک موشک به طول 27 متر دیده می شد که قبل از آن دیده نشده بود. 

برنامه موشکی ایران با سرعت هر چه تمامتر به جلو می رود. برد ارتقا یافته در برنامه موشک بالستیک ایران آن گونه که در تصاویر ماهواره ای نشان داده شده است، حاکی از این است که برد این موشکها به اروپا و اسرائیل می‌رسد.

همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه توسط جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دعوت شد تا در جلسه مشترک کنگره سخنرانی کند. بونر از نتانیاهو خواسته بود در یازدهم فوریه برای قانونگذاران آمریکایی درباره برنامه هسته ای ایران سخنرانی کند. 

رهبران مخالفان نتانیاهو به سرعت بونر و حزب جمهوری خواه را به مداخله در انتخابات آینده اسرائیل متهم کردند و اظهار داشتند که جمهوری خواهان آمریکا با اعطای چنین اعتباری به نتانیاهو آن هم تنها پنج هفته پیش از انتخابات، قصد دارند در انتخابات اسرائیل تاثیر بگذارند. 

ناشمان شای، عضو کنست از حزب کارگر به روزنامه جروز الم پست گفت، برای این که بی عدالتی نشود، بونر باید از ایساک هرتزوگ، رهبر مخالفان نیز برای سخنرانی در کنگره دعوت کند. 

در هفته گذشته به طور خاص، اوباما درباره ایران موضعی را اتخاذ کرده است که او را از جریان اصلی سیاست ها در آمریکا دور کرده است. این موضع اوباما او را در مقابل کنگره قرار داده است که رابرت منندز، سناتور دموکرات روز چهارشنبه آن را به خوبی تشریح کرد. 

در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا،‌منندز به عنوان یک عضو بلندپایه از حزب دموکرات اظهار داشت، من چیزهای بسیاری درباره دولت آمریکا و اظهار نظرهای آن شنیدم. 

منندز به تهدیدات اوباما علیه کنگره در هفته گذشته اشاره کرد که شاخص ترین آن در سخنرانی سالیانه رئیس جمهوری در روز سه شنبه مطرح شد. اوباما در طول یک هفته سه بار تهدید کرد که هر مصوبه اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران را که برای امضا به وی ارجاع شود، وتو خواهد کرد.

او حامیان تحریم در کنگره را دشمنان استراتژی دیپلماتیک تعامل با ایران توصیف کرد و آنها را تلویحا جنگ افروز خواند.

مشکل قانونگذاران آمریکایی، فرایند دیپلماتیکی است که اوباما انتخاب کرده و استفاده آمریکا از دیگر اهرم ها را غیرممکن می سازد. 

در پایان این گزارش آمده است: فرایند تعامل دیپلماتیک، در طرح اقدام مشترک آمده است که میان آمریکا و شرکای این کشور شامل آلمان، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه موسوم به گروه پنج به علاوه یک در نوامبر 2013 با تهران به امضا رسید. در طرح اقدام مشترک هیج محدودیتی برای برنامه موشک بالستیک ایران اعمال نشده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار