ذبحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

ضرورت تشکیل پلیس قضایی/ رسیدگی ویژه و تخصصی به پرونده‌های قضایی

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: پليس قضايی یا همان پليس تخصصی به دستگاه قضا کمک می‌کند،‌ تا در رسیدگی به پرونده‌های قضایی به صورت ویژه و با سرعت عمل وارد شود.

تشکیل پلیس قضایی یک ضرورت است«حسین ذبحی» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت تشکیل پلیس قضایی، گفت: تشکیل پلیس قضایی یک ضرورت است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قانون آیین دادرسی کیفری ترتیباتی را یش بینی کرده، اما به هر حال داشتن پلیس تخصصی یک نیاز است.

معاون قضایی دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: تشکیل پليس قضايی يعنی این که قوه قضائيه پليس تخصصی دارد که نيروهای آن متخصص و آموزش ديده برای كشف جرم، نگهداری از مجرم و تحقيقات قضايی هستند.

گفتنی است؛ لایحه تشکیل پليس قضايی تنها به دو سالی كه در دولت معطل مانده منتهی نمی‌شود، بلکه اسناد و مدارك نشان می‌دهد اين لايحه با دستور و پيشنهاد بنيانگذار قوه قضائيه شهيد بهشتی تبديل به قانون شد و در زمان حيات وی پليس قضايی در كشور فعاليت داشته است. حتي اسناد نشان می‌دهد كه در جلسه هيئت وزيران نخست وزير كشور در تاريخ اسفند ماه سال 66 ابلاغ كرده است كه بنا به پيشنهاد دادگستری سازمان پليس قضائی كشور مجاز است نسبت به استخدام رسمی پرسنل خود اقدام كند.
 
در این لایحه پیشنهاد شده بود برای تسهیل و تسریع در اجرا وظایف و اختیارات قوه قضائیه در جهت کشف، دستگیری، حفظ آثار و دلایل جرم، جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهمان و مجرمان و انجام تحقیقات و همچنین ابلاغ و اجرا احکام و تصمیمات قضایی و پیشگیری از وقوع جرم، سازمان پلیس قضایی زير نظر نيروی انتظامی تشكيل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار