حجت‌الاسلام و المسلمین رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سرک کشیدن در امور داخلی ایران با عرف بین‌المللی منافات دارد

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هشتم با اشاره به دخالت نائب رئیس مجلس آلمان در امور داخلی کشورمان گفت: اظهارات مداخله‌جویانه مسئولین غربی نوعی سرک کشیدن در امور داخلی ایران است که با عرف بین‌الملل و اصول دیپلماسی منافات دارد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین «محمدتقی رهبر» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دخالت نائب رئیس مجلس آلمان در امور داخلی ایران اظهارداشت: متأسفانه این اولین بار نیست که مسئولین غربی با بیان اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی ما سرک می‌کشند و این در حالی است که حتی با برخی از عوامل فتنه 88 نیز ملاقات داشته‌اند.
 
وی ادامه داد: اظهارات مداخله‌جویانه مسئولین غربی در امور داخلی کشورمان با عرف بین‌المللی و اصول دیپلماسی منافات دارد و جای این سوال است که چرا آن‌ها به وظایف دیپلماتیک خود عمل نمی‌کنند؟ باید از آن‌ها پرسید چنانچه کشوری در امور داخلی آن‌ها اظهارنظر کند، آیا آن‌ها چنین امری را برمی‌تابند؟
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمین رهبر تصریح کرد: سرک کشیدن در اموری که مربوط به مسائل دیپلماسی نیست، با عرف بین‌الملل سازگاری ندارد، بنابراین مسئولین ما در نظر داشته باشند که به هیچ وجه به این افراد میدان ندهند تا وارد چنین ماجراهایی شوند.
 
وی افزود: خوشبختانه مردم ما بصیرت و آگاهی دارند و به خوبی می‌دانند که حصر خانگی سران فتنه، نهایت رأفت نظام است.
 
رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هشتم در پایان خاطرنشان کرد: این گونه اظهارات مداخله‌جویانه هشداری برای مسئولین ماست تا در هنگام دعوت مسئولین غربی به کشور، برنامه‌ها، حوزه کاری و شرح وظایف آنها را روشن کنند.

گفتنی است؛ کلودیا روت نائب‌ رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان روز گذشته در فرهنگستان علوم با «محمدرضا عارف» با رئیس بنیاد امید ایرانیان دیدار و درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی گفتگو کرد که وی در این دیدار به موضوع حصر سران فتنه اشاره کرد و گفت: اگر حصر خانگی برداشته شود مردم رضایت بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار