مديرعامل ايميدرو:

توسعه متوازن صنعت فولاد در راه است

مديرعامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) با بيان اينکه صنعت فولاد همواره با اشتغال زايي همراه بوده است ، گفت : صنعت فولاد همواره به عنوان صنعت مادر، موتور محرک ساير صنايع و پايه اي براي ايجاد تاسيسات زيربنايي در کشورهاي مختلف داراي اهميت بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران  ، مهدي کرباسيان در پنجمين همايش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ايران افزود : اين صنعت در سالهاي آغازين خود به دانشگاهي براي صنعتي شدن کشور تبديل شده بود ، اما وضع کنوني صنعت فولاد جهان به به خاطر پيشي گرفتن توليد اين کالاي اساسي از مصرف آن از فرق مي کند.

کرباسيان  افزود : شرايط  اقتصاد در ايران اين الزام را ايجاد کرده است که نگاه سياست گذاران به اين صنعت تغيير کند.

وي گفت : توسعه آن نه فقط از منظر اجتماعي، بلکه عمدتا از مسير اقتصادي دنبال شود و به جاي انتظارات اجتماعي آن هم از دريچه اشتغال زايي و محروميت زدايي، اين صنعت را همچون ساير صنايع از منظر بهره وري و دارا بودن توجيه اقتصادي بنگريم که اين موضوع توسعه پايدار اين صنعت را در پي دارد.

مديرعامل ايميدرو اظهار داشت : به همين دليل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران براساس ماموريت اصلي و قانوني خود اقدام به بازنگري اساسي در طرح جامع فولاد کشور کرده است ،  طرحي که مي تواند تصميم هاي نادرست را اصلاح کند و توسعه فولاد را به مسير عقلانيت و اقتصادي  بازگرداند.

وي تصريح کرد : در اين طرح ضمن توجه به آمايش سرزميني و شفاف سازي وضعيت زنجيره توليد فولاد، بايد ها و نبايدهاي سياست گذاري اين صنعت مشخص شده است تا چراغ راهي باشد براي تصميم هاي مهم آينده اين صنعت کليدي و پايه.

کرباسيان گفت : توليد فولاد و توسعه زيرساخت هاي صنعت که امري حياتي براي اقتصاد ايران است اگر در مسير صحيح هدايت نشود، مي تواند به از بين رفتن منابع و فرصت هاي کشور منجر شود .

وي افزود : توازن در زنجيره فولاد و تناسب نيازها و الزامات توسعه اي از بديهي ترين مفروضات محسوب مي شود که در توسعه صنعت فولاد فراموش شده است.

کرباسيان گفت : اين طرح با بررسي دقيق و کارشناسي وضعيت کشور، برنامه توسعه پايدار و متوازن را ارائه کرده  که اميد است سرمايه گذاران و فعالان اين صنعت با داشتن تصوير واقعي حال و آينده اين صنعت، بتوانند تصميم هاي دقيق تري بگيرند.

وي اعلام کرد :اين طرح مي تواند ما را در رسيدن به اهداف سند توسعه 1404 و تدوين استراتژي بهتر ياري کند.

کرباسيان گفت :در همايش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ايران که اکثريت پيشکسوتان و صاحبنظران صنعت فولاد ايران و جهان در آن حضور دارند ، اين طرح به همفکري گذاشته مي شود تا بسته فکري مناسبي براي آينده صنعت کشور آماده شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: فولاد ، صنعت ، تاسیسات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار