نعمت زاده:

تکمیل پروژه‌های فولادی با سرعت بیشتری انجام شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ پروژه‌ فولادی نباید متوقف شود تاکید کرد: تکمیل پروژه‌های فولادی با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در برنامه نشست پایش طرحهای فولادی (کنسانتره؛ گندله‌ آهن، آهن اسفنجی و شمش) گفت: با بکارگیری تکنولوژی، صرفه‌جویی، بهره‌وری، استفاده از نیروی انسانی متخصص، راه‌اندازی سیستم حمل و نقل مناسب و مدیریت صحیح می‌توان در تکمیل پروژه‌های معدنی سرعت لازم را ایجاد کرد.
 
وی با بیان این مطلب افزود: واحدهای فولادی با بکارگیری تکنولوژی و توجه به فرایند تولید و بازدهی امکانات می‌توانند با رقبای خود در خارج از کشور رقابت نموده و محصولات صادراتی تولید کنند.

به گفته نعمت‌زاده؛ خوشبختانه شرکتهایی نظیر فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه با تلاش روزافزون خود توانسته‌اند شمش و مقاطع مختلف فولادی را به کشورهای هدف صادر نموده و در این میان به  رشد 60 درصدی نایل شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: مشکل حمل و نقل و گرانی انرژی مورد نیاز صنعت فولاد از جمله برق و گاز از مواردی است که همواره نگرانی‌هایی برای این واحدها بوجود می‌آورد، که با مدیریت صحیح و تلاش دستگاهها می‌توان آنرا مدیریت نموده و هزینه‌های تولید را کاهش داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راه‌اندازی واحد تحقیقاتی R&D در کنار واحدهای فولادی و معدنی می‌تواند در سرعت‌بخشی به تکمیل پروژه‌ها، راه‌اندازی فازهای مختلف طرح‌های توسعه آنها و بهره‌گیری از دانش فنی روز دنیا و الگوگیری مناسب مفید عمل واقع شود.

نعمت‌زاده با بیان اینکه در شرایط امروز کشور کار کردن، سرمایه‌گذاری، تولید و گشایش اعتبار در پروژه‌ها دشوار است؛ افزود: اینگونه کارهای بزرگ و سخت همواره توسط مردان و زنان بزرگ که به فکر توسعه کشور هستند؛ محقق می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تعامل با صندوق توسعه ملی نیز در راه‌اندازی به موقع طرحهای صنعتی و معدنی راهگشا است، یادآور شد: با کمک از صندوق توسعه ملی بطور متوسط روزانه 7 الی 8 مصوبه همچنین 4 و 5 پروژه صنعتی و معدنی سرمایه در گردش تصویب می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کشور با اتخاذ رویکرد توسعه، تولید، صادرات می‌توان کشور را از وضع موجود کنونی خارج کرد.

نعمت‌زاده در خطاب به صاحبان طرحهای فولادی یادآور شد: طرحهای معدنی می‌بایست یکدیگر را در جریان پیشرفت طرحهای در دست اجرای خود مطلع نمایند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: میزان سنجش پیشرفت فیزیکی طرحهای فولادی می‌بایست بر مبنای واقعیات موجود در کشور نظیر مسایل اداری، ساخت داخل، توان فنی، تأمین ارز مورد نیاز و سایر معیارها و استانداردهای پذیرفته شده جهان صورت گیرد.

وی در راه‌اندازی سریع پروژه‌های فولادی برای آن دسته از طرحهایی که از توان فنی و مالی کمتری برخوردار هستند نیز گفت: با استمداد از توان مالی صندوقهای مختلف نظیر صندوق بیمه روستائیان، صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد، صندوق‌های تعاونی و غیره و مشاوره ایمیدرو می‌توان در راه‌اندازی به موقع پروژه‌ها کمک گرفت.

وی با بیان اینکه هیچ پروژه‌ فولادی نباید متوقف شود، تأکید کرد: هرگونه سهل‌انگاری و کوتاهی نادیده گرفته نشده و معاونین ستادی و صفی مرتبط در وزارتخانه با حضور در پروژه‌ها آنها را هدایت کنند و در غیر اینصورت پروژه‌ها واگذار شود.

گفتنی است؛ در نشست پایش طرحهای فولادی (کنسانتره، گندله آهن، آهن اسفنجی و شمش) که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان امور معادن، معادن امور برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی برگزار شده است بالغ بر 19 طرح گندله، 15 طرح کنسانتره همچنین 20 طرح آهن اسفنجی و 23 طرح شمش فولادی بررسی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار