تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

مرد سال فوتبال اروپا انتخاب شد

امروز شنبه 11 بهمن 1393 هجری شمسی برابر با 10 ربیع الثانی 1436 هجری قمری‌و 31 ژانویه 2015 میلادی است.

مرد سال فوتبال اروپا انتخاب شدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 105 سال پیش در چنین روزی در مسابقه‌ای برای کسب مقام قهرمانی دسته سنگین وزن جهان جک جوز‌ در لوردوازدهم‌ رقیب سر سخت خود استاندی را ضربه فنی کرد و بدین ترتیب عنوان قهرمانی جهان را بدست آورد.
 
54 سال پیش در چنین روزی‌ تیم فوتبال باشگاه‌ شاهین آبادان 2 بر یک تیم نادی المینا‌ عراق را شکست داد این مسابقه در ورزشگاه خرمشهر‌ برگزار شد و 12 هزار نفر آن را تماشا کردند فتحی و علمداری در دقایق ‌34.75 برای شاهین آبادان گل زدند. چند فوتبالیست‌ خوب تهرانی مثل حمید شیرزادگان و دبیر سیاقی به عنوان بازیکنان کمکی‌ در تیم شاهین آبادان بازی کردند.
 
48 سال پیش در چنین روزی تیم کشتی آزاد ایران برای اعزام به جام تفلیس‌ انتخاب‌ شد هوشنگ پور اسداله‌در وزن اول، ابوطالب ابوظبی در وزن دوم، حسن بهشتیان در وزن سوم، محمود موذی پور‌ در وزن پنجم، محمد علی مومنی‌ در وزن چهارم، ابوالفضل انوری در وزن هشتم  برای این مسابقات انتخاب شدند.
 
همچنین 48 سال پیش در چنین روزی نویسندگان ورزشی جهان اوریبو‌ فوتبالسیت 23 ساله بازیکن ممتاز تیم بنفیکا‌ پرتغال را با 176 امتیاز به عنوان مرد سال فوتبال اروپا معرفی کردند.
 
43 سال پیش در چنین روزی در جریان مسابقات فوتبالقهرمانی باشگاه‌های کشور تیم‌های پرسپولیس و استقلال نوشهر‌ در برابر هم قرار گرفتند در این مسابقه تیم پرسپولیس موفق شد با نتیجه 8 بر صفر استقلال نوشهر را شکست دهد این مسابقه در ورزشگاه امجدیه در حضور 10 هزار تماشاگر برگزار شد گل‌های تیم پرسپولیس را صفر ایران پاک و حسین کلانی زدند.
 
40 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال ارتش ایران در مسابقه رفت مرحله مقدماتی رقابت‌های فوتبال قهرمانی ارتش‌های جهان مقابل تیم ارتش ایتالیا قهرمان دوره قبل این رقابت‌ها در ورزشگاه امجدیه 1-1 مساوی کرد. در این مسابقه تیم ارتش ایران بسیار برتر از حریف قدرتمند خود ظاهر شد و پانزده هزار تماشاگر بازی زیبای آنها را تماشا کردند. مور در دقیقه 59 دریک ضد حمله دروازه ایران را گشود و حسن روشن در دقیقه 67 گل تساوی را زد.
 
39 سال پیش در چنین روزی مسابقه دو صحرا نوردی انتخابی تهران به مسافت 12 کیلومتر در اطراف مجموع ورزشی آزادی تهران برگزار شد.دراین پیکارها جعفر نامداری با زمان 39 دقیقه و 4 ثانیه و 8 صدم ثانیه مقام اول را به دست آورد. محمد معصومی و محرم علی یافتیان عنوانهای دوم و سومر ا کسب کردند.
 
29 سال پیش در چنین روزی تیم بسکتبال باشگاه رئال مادرید اسپانیا به مقام قهرمانی رقابت‌های لیگ بسکتبال اسپانیا دست یافت. رئال مادرید که از تیمهای پرافتخار اسپانیا و قاره اروپا است درمسابقه پایانی فصل مقابل تیم هوونتو قرار گرفت و با نتیجه 87 بر 79 به پیروزی رسید. بدین ترتیب این تیم قهرمان این مسابقات نام گرفت.
 
24 سال پیش در چنین روزی تیم منتخب کشتی فرنگی ایران متشکل از 7 کشتی گیر که در مسابقات معتبر جام شوروی شرکت کرده بود با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز عنوان نایب قهرمانی را بعد از تیم شوروی به دست آورد. عبداله چمن گلی ستاره تیم ایران بود که در 68 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. حمید صمدی مدال نقره گرفت و محسن نادری خادم و خسرو باقرزاده در رده بندی مجازی دو مدال نقره کسب کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تقویم ، ورزشی ، تاریخ ، آیینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار