نقوی‌حسینی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

بررسی سفر نائب رئیس مجلس آلمان/ وزارت خارجه باید سفیر آلمان را احضار کند

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجدا تاکید کرد که وزارت امور خارجه باید عکس العمل متناسب با رفتارهای "کلودیا روت"نشان دهد که همه بدانند که ایران جای مداخله‌گری آن‌ها نیست.

بررسی سفر نائب رئیس مجلس آلمان/ تاکید کمیسیون بر عکس‌العمل مناسب وزارت خارجه با اظهارات مداخله‌گرایانه
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در تشریح جزییات جلسه امروز یکشنبه (12 بهمن ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ابتدای این جلسه بروجردی رئیس کمیسیون ضمن تبریک دهه مبارک فجر، گزارشی از سفر هیئت کمیسیون به لبنان و شرکت در مراسم گرامیداشت شهدای قنیطره ارائه کرد و با

وی افزود: رئیس کمیسیونامنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با اشاره به بیانات "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که اقدام تلافی جویانه حزب‌الله لبنان، باعث شور و شعف خاص شده بود و به صهیونیست‌ها تفهیم شد که هرگونه حمله و تهاجم با پاسخ دندان شکنی روبرو خواهد شد و پاسخ حزب‌الله هم مرز و منطقه نمی‌شناسد.  
 
نفوی حسینی گفت: بروجردی به تحولات عربستان اشاره داشت و گفت؛ تحولات گسترده در مدیریت دولت عربستان، نشان از تحولاتی در سیاست‌های در این کشور در حوزه‌های داخلی و خارجی خواهد داشت.  همچنین بروجردی با اشاره به تحولات یمن گفت؛ اانقلابیون یمن بسیار عقلانی و منطقی تحولات را پیش می‌برند.  
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه گفت: دستور جلسه امروز بررسی سفر هیئت پارلمانی آلمان و اظهارات بی‌مسئولانه و مداخله گرایانه نایب رئیس مجلس آلمان بود. در این جلسه که مسئولان از وزارت امور خارجه، اطلاعات، اداره کل تشریفات مجلس و شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس حضور داشتند، بروجردی با توجه به تذکرات کتبی و شفاهی به دستگاه‌های اجرایی، کار درست تنظیم شد و در ملاقات‌های پارلمانی مشکلی پیش نیامد اما در ملاقاتی که مطابق درخواست وزارت خارجه با عارف صورت می‌گیرد، مسائلی پیش می‌آید و اظهاراتی را مطرح می‌کند که خارجه از عرف و ضوابط دیپلماتیک بود.  
 
نقوی حسینی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجدا تاکید کرد که وزارت امور خارجه باید عکس العمل متناسب با رفتارهای وی را نشان دهد که همه بدانند که ایران جای مداخله‌گری آن‌ها نیست.

وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته و توضیحات وزارت‌خارجه، اطلاعات و مسئولین تشریفات مجلس بنابراین گردید اولا باید غربی بدانند و به آن‌ها تفهیم شود که آستانه حساسیت جمهوری اسلامی نسبت به فتنه‌گران بالا است و در این زمینه اجازه دخالت به هیچ احدی نخواهد داد دوم اینکه اگرچه سفر اخیر هیأت از جهات نظم و ترتیب با سفرهای قبلی قابل مقایسه نبوده و از این به بعد نباید هیأت‌های پارلمانی با مسئولیت مجلس ملاقات‌های خود را انجام دهند. سوم اینکه باید سفیر آلمان در تهران احضار و شدیدا به او اعتراض شود و چهارم اینکه وزارت اطلاعات و امورخارجه کمافی‌السابق به وظایف دقیق خود عمل کند و بالاخره اینکه وزارت‌خارجه باید شخصیت اعضای هیأت‌ها را به طوری کامل همراه با سوابق سیاسی و دیدگاه‌های آن‌ها نسبت به نظام جمهوری اسلامی را در اختیار بگذارنند. 

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی ادامه داد: کمیسیون همچنین تأکید کرد که ارتباط با کشورهای اروپایی و به ویژه روابط پارلمانی با پارلمان‌های اروپا از سیاست‌های نظام است و منعی وجود ندارد و باید در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار