رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور:

امام خمینی (ره) احیا کننده اسلام در عصر حاضر بود/ بازگشت به اسلام ناب محمدی بزرگترین ثمره انقلاب اسلامی ایران

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در نشست تخصصی مدیران سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در تغییر معادلات قدرت‌های جهان، گفت : امام خمینی رحمه الله علیه در زمانی انقلاب بی‌بدیل ایران را رهبری نمود که معادلات پیچیده جهانی در عصر حاضر امکان هرگونه تحولی را در کشورها بدون تکیه بر غرب یا شرق غیر ممکن می دانست.

امام خمینی (ره) احیا کننده اسلام در عصر حاضر بود/ بازگشت به اسلام ناب محمدی بزرگترین ثمره انقلاب اسلامی ایرانبه گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «اصغر جهانگیر» در نشست تخصصی مدیران سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در تغییر معادلات قدرت‌های جهان، گفت : امام خمینی رحمه الله علیه در زمانی انقلاب بی‌بدیل ایران را رهبری نمود که معادلات پیچیده جهانی در عصر حاضر امکان هرگونه تحولی را در کشورها بدون تکیه بر غرب یا شرق غیر ممکن می دانست.
 
 
وی در ادامه افزود: امام خمینی (ره) غرب و شرق را به عنوان دولبه یک قیچی می‌دیدند که در حال استعمار و استحمار و استبداد علیه ملت‌های دربند و محروم هستند و انقلابی را خلق کرد که  در ابعاد مختلف بی‌نظیر بود و بحق می‌توان آنرا مهمترین رویداد در قرن بیستم به حساب آورد که توانست بسیاری از معادلات جهانی در روابط قدرتهای بزرگ را تغییر داده و تحولات گسترده ای را در جهان ایجاد نماید.  
 
رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: امام خمینی(ره) فضایی را در جامعه جهانی آفریدند که بستر مناسبی را برای تاثیر اسلام در حوزه های سیاسی و اجتماعی و دگرگونی‌های ناشی از این اثر را فراهم نمود بطوری که امروز از نظر ملل محروم ،اسلام به عنوان دینی نجات بخش و انسان ساز و از نظر کارگزاران جریان سلطه و استکبار از اسلام به عنوان یک خطر یاد می‌شود چرا که اسلام میرود تا با جریان بیداری اسلامی، طومار ظلم و کفر و الحاد و استکبار را در سراسر جهان درهم بپیچد.
 
ضرورت شناخت کامل ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره)
 
جهانگیر شناخت ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) را ضروری خواند و گفت : روند آغاز نهضت تا پیروزی نشان می‌دهد، تاثیر شخصیت حضرت امام(ره) در انقلاب اسلامی بیش از نقش یک رهبر سیاسی بوده است چرا که امام پیش از آنکه به عنوان یک رهبر سیاسی شناخته شود،به عنوان یک مرجع تقلید و رهبر دینی بلامنازع مورد پذیرش قرار گرفته بود. همچنین امام خمینی (ره) مجتهد، فیلسوف، عارف و فقیه ممتازی بود که با ایمان و توکل بر خدا و تکیه بر دو پایه مقتضیات زمان و مکان، یکی از بزرگترین علل عقب ماندگی و شکست ملت ها را خود باختگی در برابر زور گویان و جداسازی دین از سیاست تشخیص داد و راه نجات را در بازگشت به اسلام ناب محمدی معرفی کرد. امام خمینی ، نقش اسلام را از زندگی فردی به زندگی اجتماعی گسترش داد و بندگی خدا و خدمت برای خلق خدا را توامان تعریف نمود.
 
مشاور رییس دستگاه قضا بزرگترین تاثیر انقلاب اسلامی را بازگشت مردم به اسلام ناب محمدی دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) ظرفیت استفاده از ابعاد مختلف اسلام را برای عصر حاضر و همه اعصاربه ما نشان داد و نخبگان جامعه متوجه شدند که کارکرد های اسلام آن چیزی نیست که فقط در کتابها وجود دارد . ایشان با نگاه ویژه فرهنگی و اجتماعی و معنوی تاکید بر خدمت به مردم به ویژه محرومان جامعه الگوی جدید مدیریتی را برمبنای اسلام پایه گذاری نمود.
 
 توجه جدی به ظرفیت‌های نظریه ولایت فقیه
 
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه شناخت راه امام را یک تکلیف و وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: ادامه راه امام(ره) که امروز به حق این پرچم هدایت به دست مقام معظم رهبری است باید به عنوان وظیفه آحاد و تک تک ما مورد توجه قرار گیرد.
 
 وی افزود : یکی از مولود‌های امام خمینی (ره) طرح نظریه ولایت فقیه بود که سالها پیش از وقوع انقلاب وبا شناخت عمیقی که  از اسلام داشته و مطالعات جامعی که در ابعاد مختلف اسلام انجام داده بودند طرح ریزی نمود که در زمان غیبت حضرت حجت(عج)مرجعیت دینی باید در امر حکومت و سیاست وارد شود و برای تشکیل حکومت اسلامی قیام نماید که به لطف خدا این نظریه توسط خود ایشان  در جامعه اسلامی محقق شد وخوشبختانه با دست توانمند مقام معظم رهبری ادامه دارد که این اصل ضامن حفظ و بقای انقلاب اسلامی تا کنون بوده و خواهد بود.
 
جهانگیر تصریح کرد: همه ما موظف هستیم که یادگارهای امام را که در درجه اول ولایت فقیه و ارزش های بجا مانده از آن است را پاس بداریم و حاضر باشیم برای حفظ شئونات این موهبت الهی همه وجود خود را فدا کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از خداوند توفیق شناخت این شخصیت بزرگ را بخواهیم و راهش را ادامه دهیم و در مسیرش گام برداریم. دغدغه‌های ایشان را بشناسیم و وصیت نامه ، کتابها و آثاری که از ایشان بجا مانده است را مورد مطالعه قرار دهیم.
 
 شایان ذکر  است، در این نشست مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری گزارش جامعی در ارتباط با عملکرد این دفتر و برنامه‌های آتی آن ارائه نمود.

انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار