سازمان صنعت، معدن و تجارت؛

ثبت جهانی برند زعفران ایرانی در دستور کار قرار گرفته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با شروع فرایند ثبت ملی زعفران بر اساس حدود جغرافیایی، نخستین گام‌های ثبت جهانی برند زعفران ایرانی برداشته شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، راضیه علیرضایی در جلسه بررسی ثبت جهانی زعفران اظهار داشت: با توجه به سهم بالای صادرات زعفران استان، این محصول به‌عنوان محصولی استراتژیک شناخته می‌شود و کشت زعفران به دلیل نیاز کم به آب در سرفصل‌های توسعه استان، جایگاه مهمی دارد.

وی افزود: عمده زعفران خراسان رضوی در شهرهای تربت‌حیدریه، گناباد، بجستان و مشهد کشت می‌شود که در حال طی فرایند ثبت ملی بر اساس حدود جغرافیایی است.

علیرضایی با بیان اینکه برندهای زعفران ایرانی به راحتی در کشورهای افغانستان و آسیای میانه، تقلب می‌شوند، گفت: حمایت از مالکیت فکری برندها در بازارهای صادراتی، اقدام بسیار مثبتی است که توسط دولت در حال انجام است که ثبت برند جهانی زعفران نیز پس از ثبت جهانی فرش دستباف از جمله این حمایت‌ها است.

وی تاکید کرد: در فرایند ثبت جهانی این محصول استراتژیک کشور، همکاری سازمان‌‌ها و تمام تشکل‌های مرتبط با زعفران به‌ویژه شورای ملی زعفران و سازمان جهاد کشاورزی و تعاونی‌ها، ضروری است.

علیرضایی گفت: پسته و گیاهان دارویی پس از محصول زعفران، از مهم‌ترین محصولات استان است که باید ثبت مالکیت معنوی شوند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زعفران ، ثبت ، جهانی ، کشاورزی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.