خدایی در بازدید از آزمون کارشناسی ارشد عنوان کرد

طبق سیاست وزارت علوم نباید در پذیرش کارشناسی ارشد روند افزایشی داشته باشیم

رئیس سازمان سنجش طی بازدیدی که به همراه وزیر علوم از آزمون کارشناسی ارشد داشت روند برگزاری این آزمون را بسیار با کیفیت ارزیابی کرد.

دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در بازدید از حوزه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد گفت: طبق بازدیدی که به عمل آمد در این چند روزه روند برگزاری آزمون بسیار خوب ارزیابی شده است و گزارش هایی که در این 2 روز به سازمان سنجش ارسال شده ،برگزاری آزمون را بسیار با کیفیت اعلام کرده است.

وی افزود: این آزمون فردا به پایان می رسد و نتیجه اولیه نیز در نیمه دوم اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

خدایی تصریح کرد: طبق سیاست وزارت علوم نباید در پذیرش کارشناسی ارشد روند افزایشی داشته باشیم و باید 20 درصد فارغ التحصیلان کارشناسی وارد مقطع ارشد شوند اما الان این پذیرش 45 درصد است.

برگزاری جلسه سنجش و پذیرش اسفند ماه

خدایی همچنین در این بازدید در جمع خبرنگاران در خصوص ظرفیت آموزش عالی گفت :  85درصد کل ظرفیت‌های آموزش عالی اعم از دانشگاه آزاد، دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم براساس سوابق تحصیلی پذیرش شوند و ما اکنون در دومین سال اجرای این قانون و در مرز 80 درصد هستیم اما نکته مهم در 15 درصد رشته‌های پرمتقاضی دوره‌های روزانه، مهندسی و پزشکی است که قانون زیرساخت‌های لازم این مساله را پیش‌بینی کرده کل سوابق تحصیلی برای دوره آموزش متوسطه باید آماده شود تا بتواند جایگزین شود. این مساله نیز زمان می‌برد و اینگونه نیست که ما فردا تصمیم بگیریم که کنکور حذف شود یا نشود، رقابت به شدت زیاد است.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: قرار است اسفند ماه جلسه شورای سنجش و پذیرش انجام شود و ما گزارش کامل آن را اعلام می‌کنیم. البته وضعیت برای سال 94 قطعی و اعلام شده و ما برای سال 95 تصمیم‌گیری می‌کنیم که نتیجه آن نیز اعلام می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار