رهبر انصارالله: هدف از استعفای "منصور هادی" سوق دادن اوضاع به سوی هرج و مرج بود/ملت یمن گامی به سمت آزادی بیشتر برداشت

رهبر جنبش انصارالله یمن در مراسم جشن پیروزی اراده مردم در شهر صنعا اعلام کرد؛ هدف از استعفای "منصور هادی" سوق دادن اوضاع به سوی هرج و مرج بود.

سخنرانی رهبر انصارالله آغاز شدبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «عبدالملک الحوثی» طی سخنانی در مراسم جشن پیروزی اراده مردم در شهر صنعا تاکید کرد: ملت یمن مصمم هستند که دولت واقعی یمنی که به تمامی ملت تعلق داشته باشد، بسازند.

وی تاکید کرد؛ ملت ما گامی به سمت آزادی بیشتر برداشت.


 وی در ادامه با بیان اینکه استعفای رئیس جمهوری یمن و دولت با هدف تعطیلی نهاد‌های دولتی انجام شد، گفت: صدور اعلامیه قانون اساسی با هدف پرشدن خلاء سیاسی در یمن انجام شد.


رهبر گروه انصارالله افزود؛ اقدام تاریخی که ملت یمن دیروز انجام داد اجتناب ناپذیر بود. وی برخی طرف‌ها در داخل و خارج یمن را به توطئه چینی و دور زدن اهداف ملت یمن متهم کرد.  خلاء سیاسی توطئه و اقدام منفی و ظالمانه علیه ملت یمن است. هدف از استعفای عبدربه منصور هادی سوق دادن اوضاع به سوی هرج و مرج بود.

وی درباره تحولات یمن گفت همه گروههای سیاسی فرصت واقعی برای اصلاح مسیر خود به منظور تامین منافع یمن دارند. دیگران زمانی که برای مانع تراشی و فتنه انگیزی اقدام می کنند از موضع درست فاصله می گیرند. بیانیه قانون اساسی که خلاء را پر می کند، اشتباه نیست بلکه اشتباه کار کسانی  است  که برای نابودی این کشور تلاش می‌کنند. 


الحوثی اعلام کرد؛ با هر اقدامی که ثبات و اقتصاد ملت یمن را هدف قرار دهد قاطعانه مقابله خواهد شد. خواستار گفتگوی سازنده و مسئولانه هستیم نه گفتگویی مانند آنچه که در روزهای گذشته صورت گرفت. ما برای هر گفتگویی که در چارچوب بیانیه قانون اساسی باشد آماده‌ایم. اجازه فتنه‌انگیزی نخواهیم داد. هیچ کس کنار گذاشته نخواهد شد و ما به اصل شراکت تکیه خواهیم کرد. دستان مان به سوی برادران در جنوب دراز است تا نقش ملی خود را ایفا کنند و در ساخت آینده کشور مشارکت داشته باشند. انقلاب ما انقلاب جنوب و انقلاب همه یمنی‌ها است.  

وی خطاب به برخی کشورهای عربی گفت به جای اینکه سرگرم محکومیت باشید باید با ما تعامل مثبت داشته باشید. القاعده ساخته دستگاههای اطلاعاتی خارجی برای ضربه زدن به انقلاب است و خطرناک تر چیزی است که یمن با آن مواجه است. اگر منافع کشور برای طرف‌های خارجی مهم است بیانیه قانون اساسی آن را تضمین می‌کند. بخش خصوصی باید به فعالیت تجاری و اقتصادی خود ادامه دهد.






انتهای پیام/
برچسب ها: رهبر ، انصار ، یمن ، حوثی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۲۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
ملت مقاوم و بزرگ یمن با هوشیاری کامل میتوانند انقلاب یمن را به پیروزی کامل برسانند و این سبب بیدار شدن ملت بزرگ عربستان خواهد شد و به کمک هم و انصارالله شجاع ریشه اسراییل جعلی را خواهیم خشکاند و دست چپاولگران را از منطقه کوتاه خواهیم کرد به امید 22 بهمن دیگر در یمن و عربستان و بهرین وغیره.
آخرین اخبار