ترکان مطرح کرد:

بنگاه‌های بزرگ تولید، موتور محرک توسعه کشور

ترکان گفت: بنگاه های بزرگ با ایجاد زنجیره های تولیدی و اشتغال به عنوان موتور محرک و پیشرفت اقتصاد هر کشور به حساب می‌آید.

به گزارش خبرگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،اکبر ترکان مشاورعالی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پنجمین نشست مشترک کارآفرینان ایران گفت: جهت‌گیری توسعه صنعتی کشور از سال 41 شروع شد و با دو برنامه با محور کشاورزی در کشوربه مرحله اجرا رسید که برنامه حدفاصل سال 51 تا 56 به دلیل افزایش قیمت نفت و آماده نبود زیرساخت‌ها بدون نتیجه باقی ماند.

مشاور عالی رئیس جمهور در خصوص برنامه های توسعه در سال های بعد نیز گفت: دستاوردهای اقتصادی با افزایش قیمت نفت در برخی از برهه های زمانی و به دلیل محیا نبودن زیرساخت‌های توسعه کمرنگ شده و خلق پول و افزایش نقدینگی که از ورود ارزهای نفتی وارد اقتصاد کشور شده همراه با عدم رشد متناسب تولید همزمان با آن، باعث افزایش تورم و دستوری نگه داشتن قیمت  ارز باعث آسیب تولید داخل شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد به نقش بنگاه های بزرگ در پیشبرد اقتصاد کشور اشاره و اظهار داشت: خوشه های صنعتی و بنگاه‌های بزرگ زنجیره اقتصادی کشور را جلو می برند و بنگاه های کوچک با وجود اشتغال زایی با اتصال به این زنجیره معنی پیدامی کنند در حقیقت بنگاه های بزرگ لوکوموتیو توسعه به حساب می‌ایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در شرایط فعلی اقتصادی نیازمند هفکری و همراهی بنگاه های بزرگ هستیم و با گسترش این بنگاه‌ها در همه ابعاد می توانیم سربالایی توسعه را طی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار