وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از سانتریفیوژهای تولید داخل:

پیشرفته‌ترین بیمارستان هسته‌ای به زودی احداث می‌شود/خودکفایی در تولید واکسن‌ها تا پایان دولت یازدهم

دکتر هاشمی، گفت:‌ تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی برقرار شد که تاسیس اولین بیمارستان با توانمندی هسته‌ای با مدیریت دکتر صالحی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جلسه رو نمایی از سانتریفیوژ طراحی و ساخته شده توسط شرکتهای دانش بنیان گفت: در شب پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رونمایی از سانتریفیوژ تیوبولار به صورت کاملا بومی توسط شرکتهای دانش بنیان سازمان انرژی اتمی با همکاری انسیتو پاستور توانست نسلی جدید از سانتریفیوژهای تیوبولار را طراحی کند، این سانتریفیوژها در حوزه سلامت کاربرد دارد و نسل سوم سانتریفیوژ هستند که در امر تولید واکسن و استفاده از داروهای نو ترکیب است.

وی افزود: طبق خواسته ریاست محترم جمهور، دولت مصمم است تا پایان دوره‌اش به خودکفایی در تولید واکسن دست پیدا کند که در این زمینه کارهای خوبی انجام شده و همچنین در برنامه‌ای که از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان بیشتر از گذشته برای تولید واکسن استفاده کنیم.

در حاشیه این مراسم عقد تقاهم نامه بین وزیر بهداشت و دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی برای تاسیس اولین بیمارستان با توانمندی هسته‌ای‌ انجام شد.

وزیر بهداشت شایعه وجود اورانیوم در ریزگردهای اهواز را تکذیب کرد و گفت: جلسه‌ای برای بررسی ریزگردها تشکیل خواهد شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار