«علی جنتی» در جمع خبرنگاران مطرح کرد

گزارشات نادرست موجب نگرانی مراجع و علما شده است/تک خوانی بانوان به هیچ وجه مجوز نمی گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنده صریحا می گویم که تا به امروز برای انتشار هیچ آلبومی که تک خوانی زن داشته باشد مجوز ندادیم و هرچه تاکنون در این زمینه منتشر شده است همخوانی بوده است.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در حاشیه‌ی مراسم «چکیده‌ای از سی‌امین جشنواره‌ موسیقی فجر» در جمع خبرنگاران در ابتدا درباره مسائل اخیری که در موسیقی ایران پیش آمده گفت: مسایلی که اخیرا در حوزه موسیقی مطرح شده است مرتبط با تکخوانی خانم ها است که پایه و اساسی ندارد. ما تا به امروز به هیچ وجه آلبومی که تکخوانی زن در آن وجود داشته باشد را مجوز نداده‌ایم و هرچه بوده همخوانی خانم ها و آقایان بوده است.

وی پیرامون واکنش مراجع تقلید به بعضی گزارش‌های نادرست افزود: برخی از مراجع تقلید براساس گزارش های نادرستی که به آنها ارائه می‌شود اعتراضاتی به این ماجرا داشتند که البته دغدغه‌ها و نگرانی های این مراجع را که عمدتا برخواسته از انگیزه های دینی است، درک می کنم و به سخنان آن ها احترام می گذارم.

وی ادامه داد: اما من صریحا می گویم که ما برای انتشار هیچ آلبومی که تک خوانی زن داشته باشد مجوز نداده ایم و هرچه تاکنون در این زمینه منتشر شده است همخوانی بوده، لذا باید به این نکته توجه شود که در بعضی از موارد خبرهای جعلی و دروغین منتشر نشود.

جنتی عنوان کرد: هر زمان که دروغ یا تحریفی بیان می شود باید با آن برخورد کرد که این امر تنها بر عهده وزارت ارشاد نیست چرا که برخی از رسانه ها و سایت های خبری که نسبت به انتشار و تحریف اخبار اقدام می کنند تحت قانون مطبوعات هستند و هیات نظارت بر مطبوعات باید در مورد آن تصمیم گیری کند.

وزیر ارشاد در انتها خاطر نشان کرد: در گذشته مواردی وجود داشته که صدای خانم ها بر صدای آقایان غلبه داشته است اما در آن زمان قرار نبود که اعتراضی شود اما گویا حال قرار بر این است که اعتراض صورت گیرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: جنتی ، وزر ارشاد ، موسیقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار