باشگاه داری اجتناب ناپذیر است

پولادگر: جام باشگاه ها را باید به اتحادیه آسیا یادآوری کنیم/ با تکواندو ایران لجبازی می کنند

رییس فدراسیون تکواندو معتقد است؛ ایران باید برای هر دوره از جام باشگاه های آسیا ان را به اتحادیه آسیا یادآوری کند در حالیکه این مسابقات در تقویم اتحادیه ثبت رسمی شده است.

سیدمحمد پولادگر در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره استقبال نکردن تیم های قاره از رقابت های جام باشگاه های آسیا عنوان کرد: متاسفانه اتحادیه آسیا نه فقط در رابطه با مسابقات جام باشگاه ها بلکه در رابطه با موضوعات دیگر هم ضعیف عمل می کند. با وجود آنکه تجربه برگزاری مسابقات جام باشگاه ها را سالها داشته ایم و همیشه پیشنهادات خود را همراه با آینده نگری ناشی از پیش بینی و با تدبیر ارائه داده ایم اما کم توجهی اتحادیه آسیا به این موضوع باعث مشکلات شده است.

وی افزود: این پیشنهادات خوب می تواند سطح فنی مسابقات تکواندو را افزایش دهد اما متاسفانه با حمایت نکردن و نداشتن نگاه ویژه ای که انتظار داریم باعث می شود مسابقات و برنامه ها آنطور که باید رخ ندهد.

رییس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه مسابقات جام باشگاه های آسیا در تاریخچه اتحادیه تکواندو آسیا به ثبت رسیده، گفت: جام باشگاه ها به پیشنهاد ایران راه اندازی شده و از جمله مسابقات رسمی تقویم اتحادیه تکواندو آ سیا است اما متاسفانه تا ما به اتحادیه یادآوری نکنیم آنها مکاتبه ای برای دعوت از کشورهای آسیایی نمی کنند و این بار هم شرایط همین بود و آسیا هیچگونه مکاتبه ای را انجام نداد.

او ادامه داد: با توجه به شرایط جدید فدراسیون جهانی تکواندو برای کسب سهمیه المپیک باشگاه داری امری اجتناب ناپذیر است که با حرفه ای گری می شود به آن رسید اما از این پس برخی فدراسیون ها با این شرایط دچار مشکل می شوند. مسابقات جام جهانی امسال هم با سبک جدید به صورت باشگاهی برگزار شد و فدراسیون جهانی به کشورها اجازه داد در قالب تیم خود از دو بازیکن با ملیتی دیگر استفاده کنند.

پولادگر با بیان اینکه ما سالها قبل پیشنهاد برگزاری مسابقات باشگاهی را داده ایم، یادآور شد: حالا اروپایی ها دو سال است که مسابقات باشگاهی را راه اندازی کرده اند و هر دوره بهتر هم می شوند اما در آسیا به آن کم توجهی می شود. ابن موضوع به ضرر ما است و ای کاش ما هم در اروپا بودیم تا شرایط بهتری پیدا می کردیم اما در این وضعیت حرکت لاک پشتی صورت گرفته است.

او به ایرادات برخی قوانین اتحادیه تکواندو آسیا اشاره کرد و گفت: هنوز مسابقات قهرمانی آسیا در 6 وزن برگزار می شود. ما در دو مجمع به ان اعتراض کردیم تا فرصت دو وزن برای کسب رنکینگ المپیک از بین نرود اما واقعا جوابی ندادند. در حالیکه مسابقات قهرمانی اروپا در هشت وزن برگزار می شود.

وی در پاسخ به این سوال باشگاه خبرنگاران درخصوص اینکه اتفاقات رخ داده به نوعی به مجمع جهانی و رای نیاوردن ایران بازمی گردد؟ افزود: شاید بتوان گفت لجبازی در میان است.اما این لجبازی فقط در مورد اتحادیه آسیا نیست.اکثر کشورهای عربی منطقه هم این لجبازی را شروع کرده اند اما ما حرفمان را در زمین مسابقه می رنیم.

پولادگر در مورد غیبت کره ای ها در تورنمنت های ایران گفت: در آغاز مسابقات جام فجر، ستاد دهه فجر مجموع هزینه های رفت و آمد خارجی ها و اسکان آنها را پرداخت می کرد و کره ای ها هم به ایران می آمدند. بعد از آن به صورت توافقی عمل کردیم ما هم در مقابل حضور آنها در رقابت های اوپن آنها شرکت می کردیم. اما در دوره های اخیر آنها از ما خواستند هزینه های آنها را تقبل کنیم که از عهده ما خارج است و به همین دلیل آنها به ایران نمی آیند.

وی خاطرنشان کرد: برای ما رنکینگ جهانی مهم است و اگر در شرایط آسانتری بدست بیاوریم به سود ما خواهد بود. تورنمنت های ما نیز 10 امتیاز المپیکی دارد و ما در هر وزن برای المپیک چند ستاره در اختیار داریم. در تورنمنت فجیره ایران در سه وزن فینالیست داشت اما در حال حاضر کشورهای منطقه شانسی برای کسب مدال المپیک ندارند.

رییس فدراسیون تکواندو در مورد برگزاری مراسم خداحافظی یوسف کرمی گفت: فکری برای این موضوع در رقابت های جام فجر و جام باشگاه ها نداشتیم و به زودی این مراسم را برگزار می کنیم. شاید هم بتوانیم چنین مراسمی را قبل از پایان سال داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، ایران ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار