انتظار تیم های بیشتری در جام فجر داشتم

سرمربی تیم تکواندو فرانسه: تعجب کردم همه ایرانی ها مسابقه ندادند

سرمربی تیم ملی تکواندو فرانسه معتقد است؛ فرانسه برای رویاروی با بیشتر تکواندوکاران ایرانی در مسابقات جام فجر شرکت کرده بود.

مریم بووغل سرمربی تیم ملی تکواندو فرانسه در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص مسابقات بین المللی جام فجر عنوان کرد: تیم اصلی فرانسه را برای حضور در جام فجر ایران آوردیم که با آمادگی نسبی شرکت کرده بود. امسال تکواندوکاران فرانسوی در اکثر رقابت ها با دید تدارکاتی شرکت داشتند تا خود را برای مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک آماده کنند.

وی ادامه داد: جام فجر برای ما یک مسابقه تدارکاتی دیگری بود که در آن شرکت داشتیم اما ای کاش با وجود هزینه ای که کردیم و ورودیه ای که پرداخت کردیم تعداد بیشتری از کشورها در آن حضور داشتند.

سرمربی تیم ملی فرانسه با بیان اینکه این تیم در فرم کامل فنی خود قرار نداشت، گفت: شرکت ما در جام فجر برای آمادگی بیشتر بود. تیم ملی فرانسه بعد از استراحت، نیاز به یک دوره آموزشی سطح بالا مثل مسابقات جام فجر ایران داشت.

وی در مورد رقابت های بخش بانوان یادآور شد: تیم های الف و ب ایران بسیار پرقدرت ظاهر شدند و تیم کرواسی نیز با نفرات اصلی و کامل خود حضور داشت، با این حال جای خالی تیم های سطح اول دنیا در این جام احساس شد.

بووغل افزود: به نظر من کمیته بانوان فدراسیون تکواندو ایران در زمینه برگزاری مسابقات بین المللی باید ارتباطات بهتری با تیم های سطح اول دنیا برقرار کند تا اوضاع جام فجر بهتر از این شود.

او با اشاره به کیفیت خوب فنی رقابت های بخش مردان گفت: متاسفانه تیم های زیادی در مسابقات شرکت نداشتند. ایران تکواندوکاران زیادی دارد اما همه آنها در مسابقات جام فجر حضور نداشتند. اگر در پاریس دو تورنمنت پی در پی هم داشتیم همه تکواندوکاران ما در هر دوی این رقابت ها شرکت می کردند. خیلی تعجب کردم که بخاطر جام باشگاه های آسیا برخی دیگر از ایرانی ها در جام فجر شرکت نکردند.

سرمربی تیم ملی تکواندو فرانسه در مورد داوری های جام فجر تصریح کرد: مسابقات بخش بانوان جوانمردانه قضاوت نشد اما مشکلی در مسابقات مردان ندیدم. من اعتراضی نداشتم و از میزبانی راضی بودم. از لحاظ فنی هم رقابت ها راضی کننده بود.

وی درباره اینکه حضور فرانسه در تورنمنت های آتی ایران چگونه خواهد بود، افزود: ایران و فرانسه از گذشته تاکنون روابط بسیار خوبی در بخش آموزش فنی، مسابقه و اردو داشتند. برای آینده هم حتما در بخش آموزشی به ایران می آییم اما برای مسابقات چیزی مشخص نیست.

بووغل با اشاره به حضور تیم ملی تکواندو فرانسه در پیکارهای جهانی روسیه تاکید کرد: امسال در هر رقابتی که شرکت کردیم برای بالا بردن سطح کیفی تکواندوکاران تیم بود تا برای مسابقات جهانی روسیه آماده شوند اما هدف ما رقابت های جهانی نیست. ما در نظر داریم امتیازات المپیکی خوبی کسب کنیم و در این راه پیکارهای جهانی بالاترین امتیاز را دارد که برای همه ما مهم است.

این فرانسوی که سابقه 10 ساله در مربیگری دارد، می گوید: بعد از المپیک لندن هدایت تیم های مردان و زنان فرانسه به من سپرده شد و اکنون حدود دو سال است که این سمت را در اختیار دارم. مربیگری در این دو بخش تفاوتی با هم ندارد و حتی تیم ملی مردان بهتر از بانوان کار می کنند و حرف شنوی دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، ایران ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار