کاپ تکواندو جام فجر برای کشورمان

تکواندوکاران ایرانی مدال های طلا و نقره را بر گردن آویختند/ یعقوبی و مقانلو بهترین شدند

مسابقات تکواندو جام بین المللی فجر ایران عصر چهارشنبه 29 بهمن ماه با تقسیم مدال های طلا و نقره برای تکواندوکران ایرانی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بیست و ششمین دوره رقابت های بین المللی تکواندو جام فجر در بخش مردان و در کلاس G1 با 10 امتیاز المپیکی امروز به میزبانی تهران در خانه تکواندو فدراسیون برگزار شد. در این مسابقات 58 تکواندوکار از هفت کشور در قالب 9 تیم شرکت داشتند که در پایان امتیازات کشورهای شرکت کننده، تیم ایران با چهار مدال طلا و 49 امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد، فرانسه با 2 مدال برنز و 13 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و ارمنستان با 2 برنز و 13 امتیاز سوم شد.

مسابقات جام فجر در اوزان المپیکی و با هوگوهای الکترونیکی kp&p برگزار می شود که در آن کشورهای افغانستان، ارمنستان، اتریش، فرانسه، ایران، عراق و روسیه در چهار وزن المپیکی به میدان رفتند.

اما در بخش تیمی، ایران الف با 3مدال طلا ، یک نقره و 44 امتیاز بر سکوی قهرمانی تکیه زد، ایران ب با یک طلا، دو نقره، یک برنز و 31 امتیاز دوم شد و فرانسه با 2 مدال برنز و 13 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

در وزن اول المپیکی آرمین هادی پور از ایران الف 14 بر صفر مغلوب فرزان عاشورزاده از ایران ب شد، محمد کاظمی از ایران ب و "هایکاز سامولیان" از ارمنستان هم به طور مشترک در جایگاه دوم ایستادند.

همچنین در وزن دوم المپیکی سینا بهرامی از تیم ایران ب 13 بر 12 از ابوالفضل یعقوبی از تیم ایران الف شکست خورد و یعقوبی به مدال طلا رسید. در این وزن مهرداد نورمحمدی از تیم ایران ب همراه با "واهاگ آقکیان" از ارمنستان به ظور مشترک سکوی سوم را بدست اوردند.

اما در وزن سوم المپیکی فرزاد عبدالهی به دلیل مصدومیت در نیمه نهایی در مسابقه فینال حاضر نشد تا مدال طلا به میلاد بیگی در این وزن برسد. "توران مایزرون" از فرانسه همراه با "سید اوستاو" در جایگاه سوم مشترک ایستادند.

در وزن چهارم المپیکی سجاد مردانی از ایران الف در راند طلایی مرتضی شیری از ایران ب را مغلوب کرد و به مدال طلا رسید. "عمر الیزید" همراه با "ام بار دیایه" هر دو از فرانسه به طور مشترک سوم شدند.

حواشی جام فجر

در بخش بهترین های این مسابقات اتریش کاپ اخلاق را گرفت، بهترین سرپرست از آن تیم روسیه شد، عنوان بهترین مربی به بیژن مقانلو از ایران تعلق گرفت، داوری از مصر و مهرداد حقیقی از ایران عنوان بهترین داوران را به خود اختصاص دادند و عنوان فنی ترین بازیکن به ابوالفضل یعقوبی از ایران رسید.

در فینال مسابقات بین المللی جام فجر تماشاگران اندکی در سالن خانه تکواندو حاضر بودند، "کانگ شین چال" سرمربی کره ای و اسبق تیم ملی پومسه ایران و فریبرز عسکری سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو حضور داشتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: تکواندو ، ایران ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار