بصیری پور در همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استانها:

به دنبال ارتقای رابطه شوراها و دولت هستیم/ درآمد پایدار دغدغه شهرداری ها

رئیس شورای عالی استانها از تلاش برای ارتقای رابطه شوراها با دولت گفت و افزود: خوشبختانه دولت آقای روحانی تا کنون توجه خاصی به امور شوراها داشته است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استانها امروز در پنجمین همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استانهای سراسر کشور که دقایقی پیش با حضور استاندار خراسان رضوی در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن قدردانی از روحیه ضد استکباری مردم  در راهپیمایی شکومند 22 بهمن ماه از تلاشهای دولت در رفع محرومیت و توجه به مسائل درمانی قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ارتقا رابطه شوراها با دولت هستیم، افزود: خوشبختانه دولت دکتر روحانی تا کنون توجه خاصی به امور شوراها داشته است.

رئیس شورای عالی استانها تصریح کرد: شورا تنها نهادی است که می‌تواند طرح به مجلس شورای اسلامی بدهد، لذا ما باید ارتباطات نزدیک با مجلس داشته باشیم و در بخش تحقق برنامه ششم توسعه می‌توانیم به طور موثر به دولت کمک کنیم زیرا شورا‌های اسلامی و شورای استان‌ها ظرفیت بسیاری در جامعه دارد.

رئیس شورای عالی استانها رسیدن به درآمد پایدار را یکی از دغدغه‌های شهرداری ها دانست و گفت: مشکلات شهرداری‌ها بسیار زیاد است و درآمد پایدار هنوز تحقق نیافته و شهرداری‌ها به تراکم فروشی روی آورده‌اند؛ شهرداری‌ها در حال حاضر با مشکلاتی مانند حاشیه شهر، تامین منابع و در شهر‌های کوچکتر حتی برای تامین حقوق پرسنل مواجهه هستند.

وی شوراها را بازوان توانمند مدیران اجرایی کشور دانست و اظهار داشت: شوراها می توانند در سطوح مختلف جامعه مانند رفع محرومیت، بهداشت، گردشگری، اقتصاد مقاومتی، محیط زیست و... فعالیت و به دستگاههای دیگرکمک کنند.

رئیس شورای عالی استانها آسیب‌شناسی در عملکرد شوراها را دارای اهمیت دانست و گفت: شناسایی نقاط برای خدمت دولت و سازمان‌ها در مناطق محروم باید توسط شورا‌ها صورت گیرد.

بصیری پور خاطرنشان کرد: ارتقای سطح مشارکت شهروندان، تقویت نهاد‌های مردمی و راهکارهای برون رفت از مشکلات فعلی در دستور کار شورا قرار دارد و به طوری جدی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.