در پی ریزش بهمن؛

امداد رسانی به شش خودرو گرفتار

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به گرفتار شدن شش خودرو سواری در بهمن گفت: عوامل راه داری مستقر موفق به نجات این افراد شدند.

امداد رسانی به شش خودرو گرفتار
به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد راشد مدرس گرجی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به این خبر گفت: این خودروها در پی عبور از مسیر دزلی به اورامان، در گردنه ژالانه دچار بهمن شدند.

وی در ادامه افزود: عوامل راهداری مستقر در راهدارخانه گردنه ژالانه به موقع با استفاده از ماشین آلات برف روبی موفق به نجات این افراد شدند و همه خودروها و سرنشینان آن سالم هستند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان به بارش برف و کولاک در سطح استان اشاره و از مرم خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت لزوم سفر، خودروهای خود را به زنجیر چرخ تجهیز کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: با وجود بارش برف، تردد در همه راه های استان با حضور به موقع عوامل راهداری برقرار و همه راه ها باز است.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی استان کردستان بارش ها تا روز شنبه ادامه دارد و در ساعات پایانی روز نیز با توجه به سرد شدن دمای هوا، احتمال یخبندان وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به هماهنگی راهداری و پلیس راه اعلام کرد: از ساعت 22 پنجشنبه 30 بهمن الی ساعت 10 صبح شنبه دوم اسفند محدودیت های ترافیکی در چند محور استان اعمال شده است.

به گفته وی، بر این اساس تردد انواع تریلر و کامیون های کشنده در ساعات یاد شده از محور سنندج - دیواندره - سقز - بانه و محور سنندج - سروآباد - مریوان ممنوع است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان در ادامه به فعال بودن راهدارخانه ها و اکیپ های راهداری در استان اشاره کرد و گفت: 20 اکیپ بخش خصوصی با استعداد 200 ماشین راهداری برای برفروبی در راه های روستایی استان از 15 دی بسیج شده اند.

مدرس گرجی همچنین به فعالیت اکیپ های راهداری بخش دولتی از 15 آذر در استان اشاره کرد و گفت: اکنون 37 اکیپ با 350 دستگاه ماشین آلات و 400 نیرو در 30 راهدارخانه ثابت و سیار، اجرای عملیات راهداری زمستانی در استان را به عهده دارند.

در استان کردستان 16 منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین 23 گردنه وجود دارد که لزوم تجهیز خودروها و دقت در رانندگی را بیش از پیش می کند.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که حدود دو هزار کیلومتر آن راه اصلی و فرعی و شش هزار کیلومتر آن نیز راه روستایی است.

انتهای پیام / زا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.