بازگشت مجسمه نیم تنه برنز «هانیبال» به كاخ ناپلئون

موزه عتیقه جات در دانشگاه «ساسكاتچوان» كانادا پس از پیدا كردن صاحب اصلی مجسمه نیم تنه «هانیبال»، آن را به جایگاه اصلی خود یعنی كاخ ناپلئون منتقل كرد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت دیلی :با بررسی تحقیقات به عمل امده در اواخر سال ١٩٨٠ "هلنا میازگا" از دانشگاه "ساسكاتچوان" در اواخر تابستان گذشته موفق به كشف این موضوع شد كه ناپلئون یك مجسمه نیم تنه برنز "هانیبال " متعلق به قرن هفدهم داشته كه از ان در دفترچه خاطرات خود نیز نام برده است . پس از انطباق مشخصات نیم تنه ذكر شده در دفترچه خاطرات وی و مجسمه نیم تنه برنز در موزه عتیقه جات كانادا متوجه شدند كه این همان مجسمه هانیبال ( جنرال بزرگ قرطاج ) است كه توسط "فرانكویس گیرادن" ، مجسمه ساز لویی چهاردهم فرانسه ساخته شده و باید به جایگاه اصلی خود یعنی تالار كاخ ناپلئون در قصر " سنت كلود " باز گردد .

به گفته دكتر "تراسین هاروی" مدیر موزه عتیقه جات كانادا ، نیم تنه هالیبال در نوع خود در دنیا تك است .

وی افزود:" قاضی " جان سی كورلی" در سال ١٩٨٩ این قطعه ارزشمند را به نیابت مادرش به این موزه اهدا كرده است. او این نیم تنه را از پدر خویش به ارث برده و پدر وی نیز ان را به عنوان هدیه از یك دلال هنری دریافت كرده است. ناگفته نماند كه ان دلال نیز نیم تنه را در سال ١٩٣٩ از یك حراجی در نیویورك خریداری كرده !"

و اما تحقیقات ادامه خواهند یافت تا سر نخ اصلی این نیم تنه پیدا شود و معلوم شود كه این اثر زیبای فرانسوی عصر باروك چهره از گالری "گیرادن" به قصر ناپلئون و سپس به حراجی نیویورك و موزه عتیقه جات منتقل شده است.

موزه عتیقه جات تا سال آینده اقدام به چاپ مقاله ای در ارتباط با نیم تنه "هانیبال" خواهد كرد. این موزه كه در ساختمان" پیتر مكیون" در دانشگاه " ساسكاتچوان " واقع شده خانه اثار هنری باستانی از مصر، یونان، روم و قرون وسطی است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار