ارتباط خوابیدن و ابتلا به دیابت

آخرین مطالعات حاکی از این است که خواب کم می تواند باعث ابتلا به دیابت شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ براساس تحقیقات فقدان خواب می تواند باعث ایجاد دیابت شود که ماده ای به نام اسیدهای چرب آزاد در خون افزایش می یابد. این ترکیبات دارای توانایی مداخله در کار هورمونی موسوم به انسولین را دارد. این هورمون به تنظیم قند خون کم می‌کند.

محققان می گویند یافته‌ها نشان می‌دهند که افزایش نرخ چاقی و دیابت را می توان با انجام  خواب بیشتر کاهش داد.

دکتر EsraTasali از دانشگاه شیکاگو خاطر نشان کرد : "در سطح جامعه، مطالعات متعددی ارتباط بین خواب کم، افزایش وزن و دیابت نوع 2 را گزارش کرده‌اند. برای این مطالعه از 19 مرد سالم استفاده شد که بین سنین 18 تا 30 سال بودند.

دو حالت برای این مطالعه ایجاد شد؛ یک حالت افراد هشت ساعت خواب کامل شبانه را داشتند و در حالت بعدی افراد حدود 4 ساعت خوابیدند. افراد به طور داوطلب برای این حالات شرکت کردند.

نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که خواب کم شبانه به طور مداوم سطح اسید چرب موجود در خون را فقط برای حدود 5 ساعت در صبح  افزایش می‌دهد. معلوم شد که این سطوح در ابتدا افزایش و پس از آن در شب کاهش می یابد.

براساس این مطالعه، زمانی که سطح اسید چرب بالا است توانایی انسولین دچار اختلال می شود بنابراین انسولین نمی تواند سطح قند در خون را تنظیم کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار