اصفهان؛

کمربند خودمراقبتی را ببندیم

هفته سلامت مردان یکم تا هفتم اسفندماه با عنوان " کمربند خودمراقبتی را ببندیم"نامگذاری شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، با اعلام این مطلب اظهار داشت: سوانح و حوادث رانندگی دومین عامل تهدید کننده سلامت مردان ایرانی بعد از بیماری‌های قلبی عروقی است.

مسعود دهقانی، با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر هفته سلامت مردان با شعار "ایمنی؛ کلید رسیدن به جامعه بدون حادثه" نامگذاری شده است، گفت: امسال نیز برنامه هایی در آن راستا و شعار ولی با عنوان اختصاصی "کمربند خودمراقبتی را ببندیم" برگزار می شود.

وی افزود: رانندگی ایمن، راه ایمن و عبور ایمن، خودرو ایمن، رفتارهای پرخطر و رانندگی، ایمنی در سفر، رسانه ها و رانندگی ایمن، پلیس و رانندگی ایمن به ترتیب نام روزهای اول تا هفتم هفته سلامت مردان امسال است.

دهقانی، با بیان اینکه مطابق آمار، مرگ و میر و مصدومیت ناشی از سوانح شغلی و تصادفات جاده ای در مردان پنج برابر زنان است به همین جهت در چند سال اخیر شعار اصلی هفته ملی سلامت مردان از سوی ستاد برگزاری هفته ملی سلامت مردان و شورای فرهنگی وزارت بهداشت، ایمنی بیشتر در برابر سوانح و حوادث جاده ای انتخاب شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل ادامه داد: در این شهرستان حدود 60 درصد از حوادث مربوط به موتورسواران می باشد که در سال 92 از بین مصدومین حوادث ترافیکی 23 نفر زن و 77 نفر مرد بوده اند.  

انتهای پیام/ زا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.