مراقب باشید خانه تکانی دستهایتان را قطع نکند

لازم است که افراد در ایام خانه تکانی نکاتی را رعایت کنند تا با اینگونه مشکلات حاد روبرو نشوند.

دکتر شهریار کامرانی متخصص ارتوپدی و جراح دست در حاشیه کنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ایام خانه تکانی که این روزها افراد زمان بیشتری را به آن اختصاص می‌دهند، توصیه می‌گردد که یک کار حجیم را در مدت زمان کوتاه انجام ندهند. دردهای مفاصل، دردهای عضلانی و استخوانها مشکلاتی است که در پی کار زیاد به وجود می آیند، گاهی با عوارضی همراه هستند که به سادگی قابل برطرف شدن نیستند. 

وی ادامه داد: دیسک‌های کمر و گردن مشکلاتی است که شروع وارد کننده‌ی یک سیکل معیوبی شده و در نهایت منجر به یک بیماری می‌شوند. 

این متخصص خاطر نشان کرد: لازم است که افراد عقب‌ماندگی خود را با سرعت بالا جبران نکنند، چرا که انجام کارها با یک سرعت بالا فشار زیادی را به مفاصل وارد می‌آورد. به طور کلی این مشکل در ورزشکاران نیز وجود دارد که در شروع ورزش و در خاتمه آن به دردهای عضلانی استخوانی گرفتار می‌شوند. لازم است در این ایام نزدیک به عید که حجم زیادی از کارها به طور ناگهانی به وجود می‌آید را با برنامه ریزی و توزیع کار بین افراد خانواده پیش ببرند. با توجه به آنکه در این شرایط عضلات به حالت اسپاسم و دردناک قرار دارند لازم است که استراحت و حرکات کششی را به برنامه روزانه خود اضافه کنند. 

وی اظهار داشت: استرسها، به خصوص استرس‌های فکری، بی‌خوابی، گرسنگی، خستگی همگی عواملی هستند که عوارض سیستم عضلانی- استخوانی را تشدید کرده و آستانه درد را پایین می‌آورد. 

کامرانی در پایان عنوان کرد: به وجود آمدن اختلالات حسی به خصوص در دست که به حالت سوزن‌سوزن شدن ظاهر می‌گردد خطر مهمی است که به  عنوان یک درد نبوده و یک پاتولوژی و یا بیماری تلقی می‌گردد و در نهایت منجر به قطع آن عضو معیوب می‌شود. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.