با این ترفند‌ها حال و هوای پوستتان را بهاری کنید

پوست صورت نیز با تغییر فصل به یک خانه تکانی مناسب نیاز دارند تا طراوت و شادابی آن‌ها حفظ شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، همزمان با شروع فصل بهار و افزایش دمای هوا پوست افراد دچار یکسری تغییرات به دلیل نوسانات هوا و بویژه به دلیل آغاز گرده‌افشانی گیاهان می‌شود. 

گفتنی است، پزشکان توصیه می‌کنند افراد موارد ایمنی برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از حساسیت‌های فصلی را قبل از آغاز رسمی فصل بهار انجام دهند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان به افراد توصیه می‌کنند برای جلوگیری از بروز التهاب، قرمزی و یا خارش هر روز پوست صورت خود را به طور کامل با یک شوینده ملایم شسته و از وجود مرطوب کننده‌های مناسب بر سطح پوست بهره بگیرند. 

پژوهشگران همچنین استفاده از ضد آفتاب را به افراد توصیه می‌کنند تا پوست صورت آن‌ها رطوبت خود را از دست نداده دچار چین و چروک نشود. 

ماسک‌های گیاهی می‌توانند طراوت و شادابی را به پوست افراد بازگردانند، همینطور مصرف مایعاتی مانند آب و چای سبز که برای سلامت پوست بسیار ضروری می‌باشند. 

علاوه بر حفظ سلامت پوست صورت، حفظ طراوت و سلامت لب‌ها و پوست اطراف آن‌ها نیز بسیار مهم است زیرا در فصول سرد سال اغلب لب‌ها دچار خشکی، تورم و حتی خونریزی می‌شوند. 

برای درمان خشکی و ترک‌های پوست لب، پزشکان مصرف مایعات، ویتامین‌های گروهBوCو همینطور درمان‌های دارویی تحت نظارت پزشک را توصیه می‌کنند تا فرد پوستی سالم و جوان داشته باشد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار