خستگی خانه تکانی را با این گیاهان برطرف کنید

استفاده از جوشانده‌های طبیعی روشي برای رفع خستگی بدن است. چرا که برخی گیاهان با دارا بودن برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصیت ضد خستگی دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری گیاهان دارویی، علی حسینی متخصص طب سنتی برخی جوشانده‌های طبیعی را که برای شادابی و رفع خستگی توصیه می‌شوند معرفی کرد.

وی گفت: خستگی آن هم به صورت مزمن در افراد به دلایل مختلفی مانند ابتلا به بیماری‌های کم خونی، دیابت، تیروئید وافسردگی ایجاد می‌شود. گاهی نیز افراد به دلیل نداشتن برنامه منظم در زندگی با فشار‌های کاری به کم خوابی گرفتار می‌شوند که این هم از دلایل خستگی به شمار می‌رود.

وی در مورد رفع خستگی با استفاده  از گیاهان دارویی گفت: استفاده از جوشانده‌های طبیعی روشی برای رفع خستگی بدن است، چرا که برخی گیاهان با دارا بودن برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصیت ضد خستگی دارند.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: برخی جوشانده‌هایی که به این منظور می‌توان مصرف کرد، جوشانده گیاه رزماری است. ساقه و برگ‌های این گیاه خاصیت تقویت ‌کننده‌ای دارند و در زمانی که احساس خستگی زیادی وجود دارد کمک می‌کند تا خستگی‌ها کاهش یابند.

حسینی افزود: البته جوشانده رزماری برای زنان باردار و کودکان و برخی افراد که بیماری‌های مغز و اعصاب دارند مانند بیماری صرع توصیه نمی‌شوند.

وی افزود: جوشانده گیاه جیسینگ نیز برای رفع خستگی توصیه می‌شود چرا که این گیاه از نوع گیاهان تقویت کننده محسوب می‌شود و دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است.

حسینی گفت: این جوشانده برای زمانی که فرد دچار خستگی‌های گذرا و زودگذر می‌شود مفید است. البته این گیاه خاصیت ضد استرس هم دارد اما مصرف طولانی مدت آن باعث تحریک اعصاب میشود و برای زنان باردار،‌ افراد زیر 16 سال و همچنین برای افرادی که دچار بی‌خوابی، فشار خون بالا با سابقه بیماری سرطان سینه  هستند توصیه نمی‌شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: جوشانده جودوسر نیز به دلیل دارا بودن ویتامین E، پروتئین و مواد معدنی بدن را تقویت می‌کند و زمانی که فرد دچار خستگی جسمی یا روحی می‌شود این  جوشانده کمک می‌کند.

حسینی گفت: جوشانده پرتقال نوع دیگری از جوشانده طبیعی برای رفع خستگی است. پرتقال خستگی را از بین می‌برد و سرشار از ویتامین C است.

این متخصص طب سنتی گفت: مصرف دارچین نیز باعث تحریک بدن می شود و برای رفع خستگی‌های کم و جزئی توصیه می شود و مشکلات گوراش و بی‌اشتهایی رابرطرف می‌کند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: خستگی ، جوشانده ، گیاه ، رزماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار