روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در تحلیلی نوشت: نتانیاهو در سال 1993 هم به دروغ گفته بود ایران در سال 1999 بمب هسته‌ای می‌سازد!

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت: بنیامین نتانیاهو، در فوریه سال 1993 در تحلیلی برای یدیعوت آحارونوت نوشته بود که ‌مهمترین تهدید حیاتی برای اسرائیل، کشورهای عربی نیستند، بلکه این تهدید از سوی ایران است. 

نتانیاهو در این مقاله ادعا کرده بود که ایران اولین بمب هسته ای خود را در سال 1999 ، یعنی شانزده سال پیش،‌خواهد ساخت. 

نتانیاهو در آن زمان عضو کنست بود.

نتانیاهو در مقاله سال 1993 خود از آمریکا و جهان غرب خواست تا اقداماتی برای ممانعت از دستیابی ایران به فن آوری هایی شوند که می تواند برای توسعه ظرفیت های هسته ای ایران به کار برده شود. 

در آن زمان "عودد یینون" از جروز الم پست، در نامه ای به این مقاله نتانیاهو پاسخ داد و اظهار داشت:نتانیاهو، این عضو کنگره همواره ما را با این داستان ها درباره بمب هسته ای ایران و تهدید ایرانی می ترساند. 

در سال 1996، بعد از آنکه نتانیاهو به عنوان نخست وزیر اسرائیل انتخاب شد، "آرنولد بیچمن"، یک محقق و ستون نویس در روزنامه واشنگتن پست، نتانیاهو از این بلوف زنی ها درباره برنامه هسته ای ایران دست برنمی دارد. او همواره می گوید ایرانی ها با حملات موشکی خود به تل آویو حمله خواهند کرد!



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار