اظهار نظر حداد عادل در خصوص نامه سرگشاده 47 سناتور آمریکایی/ مجید مجیدی چهره سال 93 از منظر رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی

حدادعادل در خصوص ارزیابی اش از نامه سرگشاده ۴۷ سناتور آمریکایی گفت: تصور می کنم در داخل آمریکا رقابتی بر سر مسئله ایران وجود دارد و این نامه نتیجه صف‌بندی‌هایی است که در سیاست داخلی آنها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب خود با عنوان «محض اطلاع» در جمع خبرنگاران در خصوص ارزیابی اش از نامه سرگشاده ۴۷ سناتور آمریکایی خطاب به مسئولان ایران گفت: تصور می کنم در داخل آمریکا رقابتی بر سر مسئله ایران وجود دارد و در واقع این نامه نتیجه صف‌بندی‌هایی است که در سیاست داخلی آنها وجود دارد.
 
وی افزود: مهم برای حفظ عزت و منافع ملی کشورمان و پایان تحریم‌های ظالمانه است که امید داریم در مذاکرات حاصل شود.
 
حدادعادل عنوان کرد: اگر رئیس جمهور دیگری هم در آمریکا به روی کار بیاید و رفتار متفاوتی داشته باشد، ما متناسب با آن اقدام خواهیم کرد.
 
وی درخصوص ارزیابی‌اش از فعالیت فرهنگی کشور در سال اقتصاد و فرهنگ گفت: از رهبر معظم انقلاب ممنون هستیم که با این نام‌گذاری توجه ما را به این دو رکن اساسی جلب کرد و از امثال خود هم گله‌مندم که نتوانستم آنچنان که شایسته مردم ایران است، از زاویه اقتصاد و فرهنگ در خدمت آنها باشم.

حداد عادل افزود: امیدوارم که توجه به مسئله فرهنگ فقط به امسال اختصاص نیابد و در سال های آینده نیز توجه لازم به آن بشود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد انتخاب چهره فرهنگی سال نیز خاطر نشان کرد: بنده، آقای مجید مجیدی را به خاطر ساخت فیلم «محمد رسول الله (ص)» چهره فرهنگی سال انتخاب می کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار